سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به كارگيري توانمندي هاي داخلي زمينه اي براي رسيدن به اهداف اقتصاد مقاومتي

براي تحقق اقتصاد مقاومتي و رسيدن به اهداف توسعه اقتصادي بايد توانمندي هاي داخلي را به كار گرفته و از توليدات بومي و نيروي انساني حمايت هاي لازم به عمل آيد.

محمد عليزاده كارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: اقتصاد مقاومتي در برابر تحريم ها با مسئله بومي سازي اقتصاد و استفاده از توانايي و امكانات بومي در جهت شكوفايي اقتصاد ارتباط متقابلي دارد يعني استقامت در برابر فشارهاي كشورهاي بيگانه موجب خوداتكايي جامعه به توانمندي ها و منابع محلي و بهره برداري از توانايي و استعدادهاي بومي مي گردد.

وي تصريح كرد: اگر اقتصاد مقاومتي با برنامه ريزي هاي منسجم دولتي و ارز ملي همراه گردد مطمئنا به اهداف مورد نظر خواهيم رسيد بنابراين رشد توليد داخلي، توسعه عرصه هاي اقتصادي جامعه و كسب استقلال اقتصادي، اشتغالزايي و رفع بيكاري، توسعه تاسيسات زيربنايي و توليدي و ريشه كن كردن فقر و محروميت ها از جامعه بخشي از نيازهاي اقتصاد مقاومتي مي باشد و براي نيل به اهداف مورد نظر بايد يك سري راهكارها و اقدامات اساسي انجام گيرد.

عليزاده اظهار داشت: صنعت نفت نيز از جمله بخش هايي است كه با پشتكار هرچه بيشتر دست به كار شده تا با اجراي طرح مقاومتي در صنعت نفت مشت محكمي به دهان استكبار بزند بنا بر اظهارات كارشناسان و تحليل گران اقتصادي اجراي اين طرح در كنار تمامي راهكارهاي مورد نظر گام مثبتي براي كشور خواهد بود ضمن اينكه غرب با فشارهاي جدي تر روبرو كند.

اين كارشناس در خصوص اقتصاد مقاومتي در اقتصاد به ويژه صنعت نفت گفت: اقتصاد مقاومتي يعني كم كردن نياز داخلي به خارج و تقويت توليدات داخلي و حمايت از سرمايه ايراني و نيروي انساني است.

عليزاده اضافه كرد: براي دستيابي به اين امر مهم ابتدا بايد تجهيزات كالاهاي سرمايه اي را فراهم و در مرحله بعد كالاهايي توليد كنيم كه نمي توان از خارج وارد كرد.

اين كارشناس با بيان اينكه اجراي طرح اقتصاد مقاومتي به راحتي مي توان در برابر غرب مقاومت كرد افزود: اقتصاد مقاومتي در كشور سبب كاهش وابستگي به خارج مي شود ضمن اينكه مي توانيم در توليد كالاها خودكفا شويم.

عليزاده همچنين دستيابي به تكنولوژي هاي پيشرفته را ضروري خواند و خاطر نشان كرد: در اين صورت مي توان كالاهاي بيشتري را در داخل توليد كرد و ديگر نيازي به كشورهاي ديگر نداشت./عب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.