سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در برنامه گفتگوی ویژه خبری؛

شناور ولایت، نسل جدیدی از شناور جماران بزودی رونمایی می‌شود

برنامه گفتگوی ویژه خبری آخرین دستاوردهای دفاعی کشور را با حضور معاون وزیر دفاع بررسی می‌کند.

 به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ سردار  محمد اسلامی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با حضور در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری از آخرین دستاوردهای دفاعی کشور می گوید.

محور مهم‌ترین سخنان معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع به شرح زیر است:

- قابلیت هدایت و کنترل و دقت بالای هدف‌یابی موشک فاتح از مهم‌ترین ویژگی‌های این موشک بعنوان موشک‌های نسل چهارم است.

-  موشک فاتح می تواند هدف‌ها را  تمامی شرایط آب و هوایی مورد اصابت قرار دهد.

- امروزه، صادرات محصولات دفاعی جمهوری اسلامی به بیش از 50 کشور جهان وجود دارد.

- صنعت دفاعی ایران مولود تحریم‌هاست که این امر سبب بومی‌سازی این صنعت شده است بطوریکه جمهوری اسلامی سومین کشوری است که به تکنولوژی ساخت و استفاده از سکوی پروازی دست یافته است.

- سال آتی نسل جدیدی از موشک فاتح رونمایی می شود.

- مشارکت وزارت دفاع و دانشگاه مستمر است که دستاودهای جدیدی را به ارمغان می آورد.

- سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برای تکمیل زنجیره توانمندی‌های طراحی و ساخت شناورها موفق شد موتور دریایی بنیان 1 را در روز صنعت دفاعی سال گذشته به بهره برداری برساند که در استمرار اين حركت،‌ متخصصان کارآزموده صنایع دریایی موفق شدند موتور دریایی بنیان 4 با تعداد 16 سیلندر و قدرت 5 هزار اسب بخار و 18 تن وزن بر روی شناورهای بزرگ نظامی نصب کنند.

- موتوهای‌دریایی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و اصول خودکفایی هدف گذاری شده که تا کنون موفق به ساخت 2 نوع از این موتورها شده ایم.

- شناور ولایت، نسل بعدی شناور جماران که تا چندماه آینده به آب انداخته می‌شود به موتورهای دریایی ساخت جمهوری اسلامی مجهز می شود.

- پروژه سکوی تست‌های پروازی با نام آرمیتا با هدف آزمایش سامانه‌های هوایی در شرایط واقعی پرواز ساخته شده است که با هدف آزمایش سامانه پرتاب هواپیمای جنگی، آزمون سامانه دستگاه تولید اکسیژن هواپیما‌، آزمون سامانه اویونیک پیشرفته هواپیما و آزمایش اویونیک پیشرفته به خلبان‌های هواپیمای جنگنده انجام شده است.

- مهم‌ترین هدف غرب ایجاد ناتوانی در جمهوری اسلامی است که صنعت دفاعی کشور با راه حل مهندسی ظرفیت‌سازی شده به جنگ این تحریم‌ها رفته است.

-  خودروی تاکتیکی - فرماندهی ارس با 3.4 تن وزن و توان 133 اسب بخار با دو کابین یکپارچه به عنوان خودروی حامل فرماندهان،‌ خودروی هجومی و خودروی پشت خاکریز قابلیت استفاده در تمام مناطق عملیاتی صعب العبور و شهری را دارد و در آینده برای بخش غیرنظامی هم قابل استفاده است که نوع بهبودیافته آن نیز بزودی رونمایی می شود.

- ما در تلاشیم با تولید انبوه خودروی تاکتیکی  ارس این خودرو را وارد بازار عمومی کنیم.

-  افزایش قدرت سر جنگی به میزان دو تا سه برابر، عمر بالای مهمات نسبت به گلوله‌های موشکی، پراکندگی کمتر نسبت به گلوله‌های موشکی و نواخت تیر 5 تا 8 گلوله در دقیقه از ویژگی های خمپاره انداز وفا است.

- سامانه جهت‌یاب و شنود شاهد قادر است سیگنال‌های ثابت، آنالوگ و جهش فوقانی را تشخیص داده و مورد پردازش قرار دهد و امکان شنود چند کانال را به طور همزمان فراهم کند.

- راهبرد ملی ما تولید قدرت دفاعی بازدارنده است و آنچه بدست می‌آید برای ایمن نگه‌داشتن کشور از هرگونه تهدیدها است که جنگ سایبری یکی از این زمینه‌ها است.

- پاسخ به نیاز روز نیروهای مسلح و ایجاد جریان شکوفایی برای استفاده از ظرفیت‌ها بصورت موازی در امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع  دنبال می‌شود.

- ما در سال 1390 بیش از هزار آزمایش در صنعت دفاعی انجام دادیم و امروزه دانشمندان و محققان برای آزمایش اختراعات خود مجبورند نوبت آزمایش میدان بگیرند.

مشروح سخنان معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره  آخرین دستاوردهای دفاعی کشور متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام/ب2


برچسب ها: معاون ، وزیر ، دفاع ، دستاورد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.