همزمان با هشتمین روز از رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرحله قدرت این رزمایش بامداد روز شنبه آغاز شد.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، فاز تاكتیكی رزمایش ولايت 90 شب گذشته (جمعه شب) با الحاق یگان‌های آبی (نیروهای خودی) و یگان‌های نارنجی (نیروهای دشمن فرضی) به منظور اجرای رزم جدید انجام شد.

در مرحله قدرت این رزمایش كه از بامداد امروز آغاز و تا روز دوشنبه ادامه دارد، پرتاب انواع موشك‌های بُرد بلند، بُرد كوتاه ساحل به دریا، پرتاب انواع موشك‌های سطح به سطح و سطح به هوا توسط یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی كه از سوی متخصصان نیروی دریایی ارتش، مراكز علمی و صنایع دفاعی كشور طراحی و تولید شده است، انجام می‌شود.

در این مرحله همچنین انواع اژدرهای ساخت صنایع دفاعی كشور از جمله 'اژدر الكتریكی' توسط زیرسطحی‌های نیروی دریایی ارتش به سوی اهداف تعیین شده پرتاب خواهد شد.

شلیك انواع دوش پرتاب‌ها توسط دریادلان نیروی دریایی ارتش از دیگر برنامه‌های این مرحله از رزمایش اعلام شده است.

رزمایش دریایی بزرگ ولایت 90 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران كه از شنبه (سوم دیماه) در شرق تنگه هرمز آغاز شده است، روز سه‌شنبه (13 دیماه) با انجام رژه یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی و پروازی و همچنین نیروهای شركت‌كننده در این رزمایش، به پایان می‌رسد.

رزمایش بزرگ ولایت 90 نیروی دریایی ارتش كه همه ساله از سوی این نیرو و با هدف انجام آزمایش انواع تجهیزات و دستاوردهای دفاعی كشور برگزار می‎شود، در این مقطع زمانی به شدت مورد توجه كشورهای منطقه و غربی بویژه آمریكا قرار گرفه است.

نیروهای فرامنطقه‌ای حاضر در منطقه خلیج فارس از جمله آمریكا، با یك ناو هواپیمابر خود از آب‌های نزدیك به محدوده برگزاری رزمایش ولایت 90، این رزمایش را مورد رصد قرار دادند.

در طول مدت برگزاری مراحل پیشین این رزمایش، برخی یگان‌های شناور و پروازی نیروهای فرامنطقه‌ای به نزدیكی محدوده برگزاری رزمایش وارد شده بودند كه با هوشیاری و رصد نیروهای شركت كننده در رزمایش، با اختیار شدید روبرو و مجبور به ترك منطقه شدند. /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار