سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ده ها هزار نفر از زلزله زدگان تحت آموزش قرار گرفتند

ده ها هزار نفر از مصدومان و زلزله زدگان جهت آمادگی برای طی مراحل بعد از زلزله تحت آموزش قرار گرفتند.

دکتر یعقوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: دز زلزله اهر ، ورزقان و هریس اکیپ امداد و نجات ما از طریق 115 بلافاصله در منطقه زلزله زده آماده شدند، نزدیک به 70 دستگاه اتوبوس های آمبولانس طی  2ساعت اول بعد از زلزله در منطقه حاضر شدند و تا صبح روز بعد نیز 200 دستگاه آمبولانس آماده ارائه خدمات بهداشتی درمانی شدند، این اتوبوس ها توانایی پذیرش 20 تا 30 نفر مصدوم را دارند.

وی با بیان این که 500 کادر بهداشتی در همان ساعت اولیه وارد منطقه شدند گفت: در 6 ساعت اولیه تمامی مصدومان جا به جا و در 24 ساعت اولیه نیز تمام بیماران تعیین تکلیف شدند.

یعقوبی اظهار کرد: بیشتر از 1600 مورد اعمال جراحی سبک و سنگین برای مصدومان انجام شد.

وی تصریح کرد: 3300 نفر مصدوم داشتیم که 1300 نفر در بیمارستان های تبریز و مابقی در بیمارستان های دیگر شهرستان ها مداوا قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز عنوان کرد: در ورزقان بیمارستان فعال نداشتیم و تا صبح فردای زلزله بیمارستان صحرایی برپا و نزدیک به 5 هزار بیمار مداوا شدند.

وی با بیان این که 14 هزار ویزیت سیار در مناطق زلزله زده انجام شد افزود: در منطقه پزشکان را برای اکیپ های سیار آماده کردیم.

یعقوبی گفت: هم اکنون اکیپ های ما برای ارائه مراقبت های بهداشتی کاملاً فعال هستند که در زمینه بازدید از منابع آب، کلرزنی، آبهای مصرفی ، نظارت بر دفن بهداشتی اجساد، نظارت بر دفن لاشه حیوانات، گندزدایی و نظارت بر بهسازی سرویس های بهداشتی و حمام های بهداشتی فعالیت می کنند.

وی با بیان این که ده ها هزار نفر از زلزله زدگان تحت آموزش قرار گرفتند تصریح کرد: این آموزش ها جهت آمادگی زلزله زدگان و مصدومان برای طی مراحل بعد از زلزله است.

** در زمینه کنترل بیماری های واگیر موفق عمل کردیم

یعقوبی با بیان این که در زمینه کنترل بیماری های واگیر بعد از زلزله موفق عمل کردیم اظهار کرد: تا به حال موردی از بیماری های واگیر را در منطقه زلزله زده نداشتیم تمامی خانه ها و مراکز بهداشتی را در چادرها راه اندازی کردیم و مراقبت از بیماران غیر واگیر مانند بیماران مبتلا به دیابت و فشار خون را از سر گرفتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیان کرد: هم اکنون بیش از 230 چادر برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی مستقر در مناطق زلزله زده داریم که تمام جمعیت های بالای بیست خانوار را در بر می گیرد./ح
برچسب ها: زلزله ، آموزش ، امدادرسانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.