سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقاضا محوري بايد جايگزين عرضه محوري در آموزشهاي مهارتي شود

رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور گفت: براي آنكه بتوانيم آموزش ها را منطبق به نياز بازار كار اجرا كنيم رويكرد تقاضا محوري بايد جايگزين عرضه محوري در ارائه آموزش ها شود.

كوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: در راستاي تقاضا محور كردن آموزش هاي مهارتي به جاي عرضه محوري با برقراري تعامل و ارتباط با بخش هاي مختلف اقتصادي كشور تفاهم نامه ها و نيز قراردادهاي اقتصادي با بخش هاي خصوصي و دولتي منعقد شده است.
وي افزود: اين تفاهم نامه ها به منظور آموزش نيروي انساني و بخش هاي نفت، گاز، پتروشيمي، مسكن و صنايع ساختمان، انرژي هاي نو، نان و غله، پوشاك، برق، بهينه سازي، مصرف سوخت، خودرو، معدن و.. اشاره كرد.
رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور خاطرنشان كرد: رويكرد تقاضامحوري بايد جايگزين عرضه محوري در ارائه آموزش ها شود تا بتوانيم آموزش ها را منطبق بر نياز بازار كار اجرا كنيم.
در ادامه رئيس كميسيون شوراها و امور داخلي مجلس شوراي اسلامي آموزش و كارآفريني را عامل رشد يك كشور خواند و گفت: توجه به اين مهم زمينه ساز توسعه كشور در همه جوانب خواهد بود كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
وي در ادامه آموزش هاي فني و حرفه اي را زمينه ساز توليد ملي دانست و تصريح كرد: فرهنگ كارآفريني بايد از اساس و ريشه در جامعه فرهنگ سازي شود.
اميري در ادامه به بازديد خود از مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان همدان اشاره كرد و خاطرنشان كرد: مديران بايد تلاش خود را دو چندان كنند و همانند اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان در راستاي وظايف خود مطلوب عمل كنند و روز به روز شاهد شكوفايي و توسعه در تمامي سطوح كشور باشيم./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.