سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازیافت کاغذ آلودگی های محیطی را کاهش می دهد

پروسه بازیافت کاغذ در مقایسه با تولید کاغذی که از مواد اولیه به دست می آید آلودگی هوا، آب و خاک را کاهش می دهد.

حسین عبیری گلپایگانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: افراد جامعه با رعایت اصولی در پروسه بازیافت کاغذ از جمله تشویق افراد به حفاظت محیط زیست در خانه مانند استفاده از هر دو طرف کاغذ، تغییر کردن پنجره ها با استفاده از روزنامه های باطله، استفاده از روزنامه به جای کاغذ کادو برای بسته بندی هدایا، می تواند سهمی در کاهش انواع آلودگی ها داشته باشد.

وی افزود: تشویق اهالی روستا برای دنبال کردن برنامه های بازیافت کاغذ به منظور دستیابی به اهداف اقتصادی و زیست محیطی، تشویق مدیران رستورانها به استفاده از شعارهای زیست محیطی در محل رستوران از دیگر مواردی است که سبب کاهش آلودگی های محیط زیستی می شود.

وی با تاکید بر اینکه به هنگام خرید فقط در صورت نیاز از پاکت پلاستیکی استفاده کنید تصریح کرد: پس از خرید البسه، پاکت آن را برای استفاده مجدد در خرید سبزیجات و خواروبار نگه داریم و فروشندگان مواد غذایی، میوه و سبزی در ازای استفاده از پاکت های پلاستیکی قبلی یا پلاستیک های قابل بازیافت به مشتریان جایزه دهند.

وی با اشاره به اینکه قرار دادن زباله در پاکت های پلاستیکی در بسته نشانه شخصیت و وظیفه شناسی یک شهروند است، خاطر نشان کرد: در هنگام خرید کالاهای کاغذی، کالایی را خریداری کنیم که مطمئن هستیم شرکت تولید کننده از فرایند بازیافت استفاده می کند./ز
برچسب ها: عبیری ، بازیافت ، کاغذ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.