شهرداری منطقه 22، با هدف ارتقای رویکرد کاهش زباله، جلب مشارکت شهروندان برای نیل به این هدف و جلوگیری از آلوده کردن محیط زیست طرح ورمی کمپوست را اجرا می کند.

 به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران ،حسین مرادی شهردار منطقه در این باره گفت:  این طرح با توجه به تصویب طرح مطالعاتی کوچک مقیاس پیشنهادی منطقه 22 در مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با عنوان "امکان سنجی طرح اجرای ورمی کمپوست در ناحیه یک منطقه 22" اجرا می شود.
وي اضافه كرد:طرح ورمی در راستای نهادینه کردن و بستر سازی انجام مطالعات کاربردی در زمینه فعالیتها و خدمات شهرداری در مسیر دستیابی به منشور علمی شهرداری تهران صورت می گیرد و منطقه 22 همزمان با شروع انجام مطالعات توسط مجری طرح، به اجرای این طرح در یکی از میادین میوه و تره بار ناحیه یک خواهد کرد.
 وی افزود: از آنجا که تولید زباله یکی از دغدغه های شهرداری و شهروندان بوده، کاهش تولید آن و استفاده از روشهای تبدیلی همواره مورد توجه بوده است.
 بنابراین رویکرد کاهش تفکیک و تبدیل زباله به ورمی کمپوست و پروتئین هیدرولیز شده با استفاده از کرم آیزینیا فوتیدا یکی از بهترین رویکردهاست.
گفتنی است ورمی‌کمپوست یک کود آلی بیولوژیک فاقد بو و هر گونه علف هرز است و در طرح  ورمی کمپوست، جمع آوری اطلاعات به صورت پیمایشی و کتابخانه ای حاصل می شود که بر اساس میزان زباله جنس زباله و شرایط محیطی مورد  تجزیه تحلیل  قرار خواهد گرفت.
شاخص مدنظر برای اجرای طرح  نامبرده، رویکرد کاهش تدریجی، تفکیک در مبدأ و بازیافت زباله هاست./ف
برچسب ها: کمپوست ، شهرداری ، منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار