سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محبت و تكريم از نيازهاي اساسي انسان است

رعايت ادب ومقتضاي حق شناسي نسبت به عمري تلاش صادقانه وايثارها،دلسوزيها و سوختن و ساختها كه بزرگتر ها از خود نشان داده اند آن است كه در خانواده ها مورد تكريم قرار گرفته ومحترم باشند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، جامعه سالم نيازمند خانواده سالم است در محيط خانه است كه كودك مي آموزد چگونه بايد با ديگران معاشرت نمايد.
احترام گذاشتن پديده شگفت انگيزي است و يك ويژگي اكتسابي كه بايد در طول زندگي فرا گرفته شود.
خندان دل روانشناس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: احترام به بزرگ ترها مربوط به سن و دوره اي خاصي نيست اما ارزش گذاري و تلاش براي حفظ ارزش ها بايد در سنين كودكي پايه گذاري شود و تا جواني ادامه يابد.
 وي ادامه داد: كودكان زماني كه پا به مدرسه مي گذارند قبل از آن والدين را الگويي بي قيد و شرط تربيتي خود قرار داده ولي در مدرسه، دوستان و معلم خود را الگو قرار مي دهند.
خندان دل تصريح كرد: بچه ها مانند تمامي رفتار هاي ديگر قدر داني و سپاسگذاري را از والدين ياد مي گيرند و آنها ارزش ها را در مي يابند
وي اظهارداشت:  كودكان دوست دارند مورد توجه والدين قرار گيرند متاسفانه والدين تصور مي كنند كه در قبال يك نمره خوب بايد از آنها تشكر كرد در حالي كه بايد تلاش هاي كودكان را مورد تحسين قرار داد.
 وي خاطر نشان كرد:  بزرگترها بايد موقعيت خود را حفظ كنند بعضي والدين به جاي اينكه بر نفوذ واحترام يكديگر در برابر كودك بيفزايند با انتقادهاي بي مورد اختلاف نظرهاي غير معقول از منزلت خود نزد او مي كاهند اين نوع والدين نمي تواند احترام و همكاري بچه ها را جلب كند.
 خندان دل افزود: والدين بايد به صحبت هاي فرزندانشان گوش فرا دهند تا آنها نيز به والدينشان گوش دهند./ز
گزارش از: ريحانه جمشيدي
برچسب ها: برکت ، والدین ، اغلب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.