سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجسمه هاي شهري بايد متناسب با فرهنگ و سليقه افراد جامعه باشد

مسئولان براي برقراري ارتباط افراد جامعه با مجسمه هاي شهري بايد به فرهنگ و سليقه آن ها در نصب اين آثار توجه بيشتري داشته باشند.

علي اصغر يوزباشي هنرمند مجسمه ساز به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: تعداد آثار حجمي در سطح شهر تهران رو به رشد است، اما متاسفانه نصب مجسمه هاي چيني كه تناسبي با فرهنگ و روحيه مردم جامعه ما ندارد، باعث ايجاد آلودگي بصري و ضربه خوردن به آثار فاخر ديگر شده است.
وي در خصوص نصب آثار حجمي در شهر بيان كرد: در نصب مجسمه ها كمتر به زوايه ديد و تناسب آن ها با محيط اطراف توجه مي شود و براي بهتر شدن اين آثار مسئولان بايد به تخصصي كردن نصب مجسمه ها توجه ويژه داشته باشند.
اين هنرمند مجسمه ساز درباره ساخت مجسمه ها افزود: قبل از انقلاب اسلامي تعداد مجسمه ها شهري كم و بيشتر موضوعات ساخت مربوط به اشخاص مطرح در آن دوره بود اما بعد از پيروزي انقلاب بيشتر به موضوعات دفاع مقدس و انقلاب اسلامي پرداخته و باعث بوجود آمدن آثار  زياد و گرانبهاي با مفاهيمي مانند شهادت، جهاد، ايثار، و اخلاق شد.
يوزباشي در خصوص شهرهاي ديگر كشور عنوان كرد: به آثار حجمي ديگر در مقايسه با تهران كمتر پرداخته شده است و به اين دليل مردم نتوانسته اند  به خوبي با اين آثار ارتباط برقرار كنند.
وي در ادامه افزود: مسئولان بايد در زمينه حفظ و نگهداري مجسمه هاي شهري فرهنگ سازي لازم را انجام دهند و البته در اين زمينه بايد به سليقه ي مردم توجه داشت و از آثاري كه مورد پذيرش افراد جامعه باشد استفاده كرد.
يوزباشي درباره حوزه هنري گفت: حوزه هنري حمايت لازم را از هنرمندان خود ندارد و نتوانستند نيازهاي مالي آن ها را برطرف سازد و مجسمه سازان ناچارند براي برطرف كردن نيازهاي خود سفارشي كار كنند كه اين موضوع مانع خلاقيت آن ها مي شود./ي2
برچسب ها: مجسمه ، شهروند ، سلیقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.