سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برآوردها نشان می دهند؛

300 میلیون نفر در جهان به میکروب سل آلوده خواهند شد

در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر در دنیا به میکروب سل آلوده اند و برآورد ها نشان می دهند که تا یک دهه آینده، حدود 300 میلیون نفر دیگر نیز به این میکروب آلوده شوند.

علیرضا توسلی استاد یار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: امروزه بیماری سل یکی از مهم ترین و بزرگترین مسائل و معضلات بهداشتی و درمانی در دنیا است و مشکلات زیادی را برای کشور ها به وجود آورده است.
 
 
وی افزود: زمانی تصور می شد که بیماری سل به طور کامل کنترل شده و خطرات و معضلات آن دیگر جامعه جهانی را تهدید نمی کند.
 
توسلی اظهار داشت: پس از دهه 90 میلادی موارد مبتلا به اندازه ای افزایش یافت که سازمان بهداشت جهانی این بیماری را فوریت جهانی اعلام کرد و بسیاری از کشورهایی که سل را حذف شده اعلام کرده بودند، شاهد موارد قابل توجه ابتلا به آن شدند.
 
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین نکات در خصوص سل، میزان بالای آلودگی و ابتلا به این بیماری در سطح جهانی است.
 
توسلی با بیان این که در آینده نزدیک موارد آلودگی به سل در جهان بسیار قابل توجه خواهد بود، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیارد نفر در دنیا به میکروب سل آلوده اند و برآوردها نشان می دهند که تا یک دهه آینده، حدود 300 میلیون نفر دیگر نیز به این میکروب آلوده شوند.
 
وی یادآور شد: بر طبق بررسی های موجود از هر سه نفر جمعیت جهان، یک نفر به سل آلوده بوده و در هر ثانیه نیز یک نفر به تعداد افراد آلوده افزوده می شود.
 
توسلی خاطر نشان کرد: یکی از نگرانی های عمده در خصوص بیماری سل، افزایش موارد آلودگی به سل فعال و همچنین سل مقاوم به چند دارو در نقاط مختلف جهان در طی سال های اخیر است.
 
** 14 تا 15 میلیون نفر در جهان مبتلا به سل هستند
 
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: افراد آلوده به میکروب سل به طور مستقیم در معرض ابتلا به سل هستند و عوارض و خطرات بیماری آنها را تهدید می کند.
 
توسلی با بیان این که 14 تا 15 میلیون نفر در جهان مبتلا به سل هستند، تاکید کرد: پیش بینی می شود که تا 10 سال آینده نیز 90 میلیون نفر به بیماری سل مبتلا شوند.
 
وی یادآور شد: هر سال حدود 10 میلیون نفر به بیماری سل به ویژه نوع فعال این بیماری مبتلا می شوند و حدود 1.5 تا 2 میلیون نفر نیز بر اثر سیل جان خود ر از دست می دهند.
 
توسلی خاطر نشان کرد: اغلب افراد مبتلا و همچنین اغلب موارد مرگ و میر ناشی از سل در کشورهای در حال توسعه رخ می دهد./عط
برچسب ها: سل ، آلوده ، بیماری ، مشکلات ، خطرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.