سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمارهاي جهانی نشان می دهند؛

10 تا 12 درصد جمعیت جهان دچار بیماری های کلیوی هستند

آمارهای جهانی نشان می دهند که حدود 10 تا 12 درصد جمعیت جهان دچار بیماری های کلیوی هستند كه اغلب آنها به موقع متوجه بیماری و مشکل خود نمی شوند.

کمال شاکری فوق تخصص نفرولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: بررسی ها و گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهند که شمار افراد به بیماری ها و نارسایی های کلیوی در تمام مناطق دنیا، به شدت افزایش یافته است.
 
وی با بیان این که افزایش مبتلایان به بیماری های کلیوی هزینه های بهداشتی و درمانی را نیز به میزان سرسام‌آوری بالا برده است، تاکید کرد: آمارهای جهانی نشان می دهند که حدود 10 تا 12 درصد جمعیت جهان دچار بیماری های کلیوی هستند و اغلب آنها به موقع متوجه بیماری و مشکل خود نمی شوند.
 
شاکری گفت: آمار فوق در مورد کشورمان هم تا حد زیادی صدق می کند که با در نظر گرفتن آن می توان برآورد کرد که حدود 7 میلیون و حتی بیشتر از این میزان بیمار کلیوی در کشور وجود دارد.
 
وی یادآور شد: اغلب مبتلایان به بیماری های کلیوی به ظاهر سالمند و از بیماری خون بی اطلاع هستند.
 
شاکری خاطر نشان کرد: بی اطلاعی اغلب مبتلایان به بیماری های کلیوی از بیماری خود یک تهدید و مشکل جدی محسوب می شود که برای مقابله با آن باید به موقع و با جدیت فراوان تصمیم گیری شود./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.