ديابت يكي از مهمترين مشكلات بهداشتي جهان محسوب مي‌شود و تغذيه صحيح بهترين راه پيشگيري از ديابت محسوب مي شود.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ دكتر فروزان صالحي، كارشناس اداره بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 250 میلیون انسان در جهان با دیابت زندگی می کنند و بیماری های قلبی و عروقی، بیماری کلیه، عارضه چشمی، آسیب دیدگی اعصاب، عفونت های مکرر، کاهش وزن از عوارض دیابت است.

وي افزود: افراد براي پیشگیری از ابتلا به دیابت بايد از اضافه وزن و چاقي پيشگيري كنند و به طور منظم و روزانه فعالیت ورزشی داشته باشند همچنين بايد مصرف مواد قندي و چربي ها را كاهش دهند.

به گفته دكتر صالحي افراد مبتلا به ديابت ، با داشتن يك تغذيه صحيح، آموزش در زمينه بيماري خود، كنترل روزانه، فعاليت جسماني و مصرف منظم داروها مي توانند زندگی سالم و با نشاطي داشته باشند.

وي ادامه داد: افراد دیابتی نیاز های تغذیه ای خاص خود را دارند و لازم است به كمك پزشک و مشاور تغذیه، برنامه غذایی خود را تنظیم کنند. كارشناس اداره بهبود تغذيه تصريح كرد: ديابتي ها، بايد دو اصل تعادل و تنوع در تغذیه روزانه را رعایت كرده يعني در برنامه غذایی خود از تمام گروه های غذایی و به صورت متنوع استفاده کنند همچنين استفاده از راهنماي غذايي ديابتي ها به آن ها کمک می کند تا اين دو اصل به خوبي رعايت شود./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار