سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخي مديران ژانر دفاع مقدس را مختل مي كنند!

مالك سراج مي گويد:برخي از مديراني كه خود را صاحبان اصلي ژانر دفاع مقدس مي دانند با تفاوت نگاه خود و فيلم سازان باعث ايجاد مشكل دراين ژانر مي شوند.

مالك سراج ،بازيگر سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص سينماي دفاع مقدس اظهار داشت:سينما وتلويزيون هر كدام در جايگاه خود با توجه به امكانات،گستردگي و مخاطبان خود مي توانند در انتقال فرهنگ دفاع مقدس موفق باشند.
وي افزود:سينما با توجه به امكانات، ابزار و كاركردهاي خاص خود قادر به نزديكي موضوعات به واقعيات است و با توجه به جذابيت هاي موجود در سينما قادر به تاثير گذاري بيشتري است.
سراج درخصوص سير تحول شخصيت هاي سينمايي و داستاني دفاع مقدس خاطرنشان كرد: سينما با رعايت چهارچوب هاي شخصيت هاي داستاني و سينمايي به تقويت شخصيت هاي واقعي مي پردازد،اما در دهه ي اول اين ژانر شاهد حضور افراد مختلف به صورت فرشته وار هستيم،اما رفته رفته با ارائه نگاه جديد به بازتاب،رخدادهاي اجتماعي،شخصيتي و خانوادگي نيز پرداخته شد.
اين هنرمند تصريح كرد:امروزه با فاصله گيري از جنگ؛اشكالات در شخصيت پردازي نيز بيشتر شده ؛زيرا كار گردانان به نوعي بزرگ نمايي مي پردازند.
سراج با اشاره به موفقيت فيلم"ملكه" خاطر نشان كرد:اين فيلم با پرداختن به واقعيت ها ولايه هاي پنهان موضوعات مختلف سعي بر آن دارد كه اثري ملموس و باور پذير به مخاطب ارائه دهد.
اين هنرمند درخصوص دلايل تضعيف سينماي دفاع مقدس بيان كرد:دشواري كار اين ژانر و زمان بر بودن آن مي تواند از دلايل ضعف اين آثار باشد؛اما هرگاه سياست گذاران و سازندگان جداي از برخي مسائل كه منجر به كنار گذاشتن برخي از افراد براساس سلايق شخصي مي شود، به كار بپردازد مي توانند در اين راستا گام مثبت بردارند.
سراج در خصوص نگاه مديران به آثار دفاع مقدس خاطر نشان كرد:برخي از مديراني كه خود را صاحبان اصلي اين ژانر مي دانند با متفاوت بودن نگاه خود نسبت به نگاه فيلمسازان باعث ايجاد مشكل در اين ژانر مي شوند.
وي افزود:مديران با كنار گذاشتن مميزي ها و خط قرمز هاي دست و پاگير و ارائه اطلاعات صحيح، بايد به كارگردانان اجازه ساخت ايده ها و افكار خود را بدهند.
اين هنرمند در خصوص شاخص جدايي سينماي دفاع مقدس از سينماي جنگ بيان كرد:هيچ تفكيكي بين اين دو موضوع و جود ندارد؛زيرا در صورت وقوع يك جنگ همه ي افراد از قشرهاي مختلف شروع به دفع متجاوز مي كنند كه متاسفانه امروزه با نوعي مرزبندي بي مورد سعي به جدا كردن اين دو موضوع مي كنيم كه منجر به نپرداختن به واقعيت مي شود.
سراج در پايان در خصوص تاثير جشنواره مقاومت برعملكرد و بهتر سينماي دفاع مقدس خاطر نشان كرد:اين جشنواره در صورت افزايش فرآيند توليدات و كارها،الگو سازي،داوري صحيح و منصفانه درخصوص آثار و ارائه نگاه جديد قادر به تاثير گذاري خواهد بود./ه
برچسب ها: برخی ، مدیران ، دفاع ، مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.