سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساعی:

با مهماندوست هم همین نتیجه را می گرفتیم/ در پکن هم با انتخاب سلیقه ای به نوعی ناکام بودیم

مدیر فنی تیم های ملی تکواندو گفت:‌ انتخابات سلیقه ای در المپیک پکن یک مدال مسلم را از ایران گرفت و در صورت حضور کادر فنی قبلی هم همین نتایج در لندن به دست می آمد.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار داشت: از رسانه ها تشکر می کنم که در این مدت برای تکواندو زحمت زیادی کشیده اند اما دوست دارم پس از بازگشت تیم ملی از بازی های المپیک تنها در مورد مسائل فنی صحبت کنم تا با کارشناسی و علت یابی در مورد موارد فنی پیشرفتی برای آینده داشته باشیم.

* هر کسی ممکن است شرایط کرمی را پیدا کند

وی در مورد عملکرد یوسف کرمی در بازی های المپیک 2012 لندن گفت: اتفاقی که برای یوسف کرمی در المپیک  افتاد برای هر کسی ممکن است بیافتد.

ورزشکار قهرمان یک فرد معمولی نیست و با یک تلنگر کوچک دچار مشکل می شود و قبل از آن هم برای بسیاری از ورزشکارانمان چنین مشکلی به وجود آمده بود در یکی از مسابقات مهم تیم ملي تا روز آخر قهرمان جهان بود اما با باخت مقابل شیلی قهرمانی را از دست داد.

* خودمان دنبال جواب باخت هستیم

وی افزود: در المپیک دو تکواندوکار داشتیم و بیشتر از همه خودمان انتظار بالایی از آنها داشته اما به مدال طلا نرسیدیم. همان فردی که مدال نقره معتمد را زیرسوال می برد با یک جمله از تکواندو حذف شد، در حال حاضر هم ریشه یابی می کنیم و به دنبال جواب هستیم و نمی خواهیم شکست را توجیه  کنیم.

* در پکن هم به نوعی ناکام بودیم

ساعی در خصوص مسابقات باقری معتمد در المپیک خاطرنشان کرد: حریف برزیلی معتمد بازیکن باتجربه ای بود که در آتن با او مبارزه کردم و در مسابقات انتخابی المپیک نیز از او باخته بودم، 2 بار هم در مسابقات جهانی با هم مسابقه داده بودیم، روز بازی هم شگرد فنی او را به معتمد گوشزد کردم، به هر حال حریفان ما هم پیکار نیستند و تمرین کرده اند، در دوره قبل بازی های المپیک مدال تکواندو با ارزش بود چون مدالی در کاروان ورزشی ایران بدست نیامد.

اگر بخواهیم با این روند حساب و کتاب کنیم در دوره قبل هم تکواندو ناکام بوده چرا که به همان اندازه که امکان مدال آوری است احتمال باخت هم وجود دارد.

وی افزود:‌ در بازی های المپیک ضعیف ترین و قوی ترین بازیکن تنها 5 درصد با هم اختلاف دارند و تنها موفقیت روانی آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

شب قبل از مسابقه کرمی، در سالن بودیم و معتمد را برای فینال آماده می کردیم و با توجه به اینکه نیمه های شب به دهکده بازگشتیم کرمی تنها بود.

ذوالقدری هم نمی توانست کنار کرمی باشد زیرا ID دهکده را نداشت من می توانم با تنهایی کنار بیایم و کار خود را در مسابقات انجام دهم اما کرمی نتوانست خود را از لحاظ روانی کنترل کند.

*مهماندوست یک مدال مسلم را با غرض ورزی از تیم ملی گرفت

ساعی تصریح کرد:‌ کادر فنی قبلی هم در مورد انتخاب وزن منهای 80 کیلوگرم برای اعزام به المپیک و حضور من اشتباه کرد و با اشتباه خود و وارد کردن مسائل شخصی به کار مدال حتمی دیگری را از ایران گرفت و بهترین گزینه تیم ملی را در وزن اول المپیکی کنار گذاشت.

*بهتر از مهماندوست هم داریم

وی گفت: همیشه گفته ام بهتر از مهماندوست هم مربی در ایران داریم اما شرایطی نداریم که بخواهیم از همه آنها استفاده کنیم ، هدایت تیم ملی فردی نیست و دوست داریم یک گروه در آن کار کنند، مهماندوست هم با یک تیم در کادر فنی فعالیت می کرد و تنها نبود و امروز کارشناسانه صحبت می کند و دوست ندارم در مورد مسائل گذشته بیش از این صحبت کنم.

* با خروج ذوالقدری بقیه مربی شدند

وی گفت: مربیان بسیار خوبی در ایران داریم اما باید شرایط برای مربیگری آنها مهیا باشد تا یک گروه بتوانند با یکدیگر کار کنند،‌ پس از جدایی مهماندوست با بررسی ها به این نتیجه رسیدیم که عسکری سرمربی تیم ملی شود و در آخر هم من مدیر فنی باشم.

ذوالقدری نمونه خوبی از مربیان موفق در تکواندو است که اگر بنابر تصمیم شخصی خود از سرمربیگری تیم ملی کنار نمی رفت امثال من، عسکری و مهماندوست در کادر فنی قرار نمی گرفتیم اما ذوالقدری در آن زمان احساس کرد باید از کادر فنی جدا شود تا تغییراتی به وجود بیاید. اگر خود ذوالقدری کنار نمی رفت فدراسیون جابجایی انجام نمی داد.

* مدال آوران هم انتخابی می زنند

مدیرفنی تیم های ملی اظهار داشت: حداقل تا وقتی که ما در کادر فنی تیم ملی هستیم با یک برد و باخت کسی کنار نمی رود، روند انتخاب ملی پوشان در تکواندو مشخص است و همه باید در انتخابی شرکت کنند و تنها شانسی که برای مدال آوران قائلیم معاف کردن آنها از دور مقدماتی مسابقات گزینشی است، خود من هم چنین شرایطی را تجربه کرده ام.

* اگر مهماندوست هم بود همین اتفاقات می افتاد

ساعی گفت: اگر مهماندوست هم در المپیک لندن مربیگری می کرد همین اتفاقات رخ می داد، کادر فنی فعلی تیم ملی تمام تلاش خود را برای آماده سازی ملی پوشان انجام داد. من، ذوالقدری و عسکری هر سه در کادر فنی تجربه المپیک را داشتیم.

* کاروان ایران برای انتخابات IOC کوچک بود

وی در مورد انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC افزود: چون کاروان ایران در المپیک کوچک بود نتوانستم برای کمیسیون ورزشکاران انتخاب شوم در حالی که همه ورزشکاران حق رای داشتند همه کاروان به من رای دادند و رای خوبی کسب کردم اما در مقایسه با ورزشکاران کشورهایی مثل استرالیا و فرانسه که ورزشکاران بسیاری داشتند شانس کمی داشتم./مح
برچسب ها: ساعی ، مهماندوست ، پکن ، تکواندو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.