سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پولادگر:

کم رنگ کردن مدال نقره معتمد دور از انصاف است/ ميدان المپيك مثل پنالتي در فوتبال است

رئيس فدراسيون تكواندو گفت: مدال نقره در المپيك نتيجه بسيار خوبي است كه در شرايط سختي براي تكواندو به دست آمد.

سيد محمد پولاد گر در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب اظهار داشت: در بازي هاي المپيك 2008 پكن در قحطي مدال صاحب نشان طلا شديم اما در لندن با وفور نعمت مدال به يك مدال نقره رسيديم در حالي كه كاروان ورزش ايران پيش از آن صاحب 3 مدال طلا شده بود، همين موضوع باعث ايجاد حواشي و استرس زيادي در كاروان تكواندو شد اما متاسفانه كم رنگ جلوه دادن مدال نقره محمد باقري معتمد دور از انصاف است.

وي افزود: مدال المپيك مثل زننده ضربه پنالتي در فوتبال است كه همه استاديوم براي آن ضربه متمركز مي شوند بنابراين بايد براي كسب مدال المپيكي نيز تمركز كافي داشت، استرس بالا بارها باعث ناكامي قهرمانان صاحب نام شده است.

 * موظف به پاسخگويي هستيم

وي گفت: تشكيل نشست خبري به اعتقاد برخي ها در اين روز بسيار زود بود اما به دليل جو رسانه اي موجود خود را موظف به پاسخگويي دانستيم تا به دور از تحليل هاي يك سويه با حضور قهرمانان و كادر فني ابهامات را در مورد عملكرد تيم ملي از بين ببريم.

پولادگر در خصوص نتايج كاروان ورزش ايران در المپيك لندن افزود: بسيار خوشحالم از اينكه كاروان ايران در المپيك يك ركورد بي سابقه بر جاي گذاشته و موجب غرور ملي شده است.
رتبه ايران در پايان بازي ها بالاتر از همه كشورهاي اسلامي بوده كه مايه مباهات است و شايستگي جوانان ايراني را نشان مي دهد.

* از قضاوت هاي شخصي متاسفم

وي در خصوص صحبت برخي كارشناسان در مورد عملكرد تيم ملي گفت: بعد از نتايج تيم ملي صحبت هايي به دور از بررسي فني و نتيجه گيري هاي شخصي ابراز شد كه از اين نظر بسيار ناراحتيم با توجه به عملكرد خوب تكواندو از المپيك هاي قبلي توقع از اين رشته براي كسب مدال بالا بود اما منطقي نيست در ميدان بزرگ المپيك توقع دو مدال از 2 تكواندو كار داشته باشيم.

در گروه بانوان تكليف مشخص است چون هنوز مدال جهاني نداريم نتيجه سوسن حاجي پور براي ما قابل قبول است.

وي افزود: با توجه به اتفاقاتي كه در مسابقات تكواندو لندن افتاد عملكرد تيم ملي با كسب يك مدال نقره قابل قبول است تيم مطرحي چون كره جنوبي در بازيهاي المپيك پكن صاحب چهار نشان طلا و عنوان قهرماني شد اما در اين جا تنها توانست يك مدال نقره در بخش مردان كسب كند. ناكامي بزرگان در تكواندو المپيك لندن نشان از حساسيت بالاي مسابقات بود.

پولادگر در خصوص اوزان اول تا چهارم بازي هاي المپيك تصريح كرد: در اوزان اول و دوم تقريبا حدسيات درست بود و 2 بازيكني كه به فينال رسيدند بر اساس نتايج از قبل پيش بيني شده بود .

در وزن سوم المپيكي يعني وزن يوسف كرمي بهترين ها از جمله استيون لوپز و مئورو سارمينتو در همان ابتداي بازي ها حذف شدند و حريفان گمنامي از آرژانتين و اسپانيا به فينال رسيدند.

در وزن چهارم شرايط پيچيده تري حاصل شد و طي آن بحري تانريكلو از تركيه و دارنده نشان نقره المپيك كه سومين حضورش را تجربه مي كرد به تكواندو كار گمنامي از گابن باخت و بازيكنان مداليست المپيكي يونان و كره نيز با شكست از اين بازيكن از دور رقابت ها كنار رفته اند تا بازيكنان ايتاليا و گابن به فينال برسند.

وي تاكيد كرد: در مجموع كسب مدال نقره باقري معتمد در نخستين حضور المپيكي اش مدال ارزشمندي بود و نتيجه خوبي براي تكواندو حاصل شد در حاليكه وي مسابقات سختي را داشت و حريف برزيلي اش در بازي سوم تجربه المپيك داشت. روح الله نيكپا از افغانستان دارنده مدال برنز المپيك پكن بود. ثروت تركيه اي كه در فينال صاحب مدال طلا شد عنوان فني ترين بازيكن 2011 جهان را در اختيار داشت. با وجود آن چند اتفاق مدال معتمد را نسبت به پكن كمرنگ كرد.

رئيس فدراسيون تکواندو ادامه داد: در 3 دوره المپيك، تكواندو يك مدال گرفته و تنها در المپيك 2004 پكن موفق به كسب 2 مدال شده ايم .
در اين دوره 50 درصد تيم با مدال از المپيك بازگشته اند اما همه ما توقع بيش از اين را داشتم اما اتفاقات المپيك غير منتظره  است.

* برخي ها براي نخستين بار طلايي شدند

پولادگر در خصوص نتايج ساير تيم ها در مسابقات المپيك لندن گفت: در بازيهاي المپيك 8 مدال طلا، به 8 كشور رسيد 70درصد كشورها براي نخستين بار مدال طلا گرفتند كه از جمله آن ها صربستان در بخش بانوان، آرژانتين و تركيه كه نشان دهنده شرايط خاص المپيك لندن است.

* علاقه زيادي به مهماندوست دارم

پولادگر در مورد مهماندوست سرمربي سابق تيم ملي اظهار داشت: سرمربي سابق تيم ملي همان طور كه در خبرها هم موجود است استعفا داد بعضي ها در اين مورد حافظه كوتاه مدت خود را از دست داده اند و استعفاي خود را بركناري از سوي فدراسيون مي دانند. كادر فني قبلي با بازيكن سالاري مخالف بود اما خودش به اين سمت و سو كشيده شد. مسئله اي كه به راحتي  قابل حل بود به سمتي رفت كه ديگر بحث مالي در آن مطرح نبود و نمي توانستيم با آن كنار بياييم در صورتي كه من به شدت به مهماندوست علاقه دارم اما هيچ کس به اندازه از برنامه هاي وي حمايت نكرده است.

وي افزود: هيچگاه در مسائل فني دخالت نمي كنم و اعتقاد دارم سرمربي با اختيار تام بعدا هم بايد پاسخگو باشد. در رسانه ها پس از ماجراي مهماندوست كاري احساسي صورت گرفت در صورتي كه فدراسيون براي مسائل شخصي وي كارهاي بسياري انجام داده بنابراين با احساسات مردم بازي كردن دور از واقعيت است.

پولادگر در مورد عملكرد باقري معتمد تصريح كرد: معتمد هوشمندانه در المپيك مبارزه كرد بازي وي با حريف افغاني اش هميشه سخت بوده است و بازيكن برزيلي نيز با تمارض اقدام به گول زدن داوران کرد. متاسفانه اطلاعات نادرستي ارائه شد كه من از آسيب ديدگي معتمد بي خبرم در صورتي كه نهايت كم لطفي است. تعويض مهماندوست هم از سوي هيئت رئيسه انجام شده و تصميمي شخصي نيست.

وي در خصوص بازتاب نتايج تيم ملي در قضاوت مسئولان ورزش كشور گفت: مسئولان كميته ملي المپيك و وزارت ورزش و جوانان نسبت به تكواندو و نتايج آن در المپيك لندن نظر منفي ندارد در مورد خود هم فعلا در فدراسيون موظف هستم خدمت كنم.

پولاد گر خاطرنشان کرد: با تشكيل كميته ارزيابي عملكرد تيم ملي و بررسي كارشناسانه تصميمات در مورد ادامه همكاري با كادر فني تيم هاي ملي مردان و زنان گرفته مي شود./مح

برچسب ها: پولادگر ، المپیک ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.