سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بيانيه جامعه اسلامي مهندسين به مناسبت روز جهاني قدس؛

روز قدس امسال، حمايت از سوريه به عنوان عضو اساسي محور مقاومت مدنظر قرار گيرد

جامعه اسلامي مهندسين در بيانيه‌اي، روز قدس امسال را فرصت دیگری برای نمایش عزم مستحکم ملی ایرانیان در این عرصه اسلامي دانست.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جامعه اسلامي مهندسين در بيانيه‌اي، روز قدس امسال را فرصت دیگری برای نمایش عزم مستحکم ملی ایرانیان در این عرصه اسلامي دانست و تاکيد کرد: حضور گسترده ملت با هر گرايش و سليقه اي در اين روز، نشان از پايمردي ملت ايران در آرمانهاي انقلاب و شناخت تحولات اساسي جهان امروز و تغيير هندسه مديريت جهاني دارد.

لازم است امسال حمايت از محور مقاومت، خصوصا سوريه به عنوان مطالبه‌اي اساسي مورد نظر قرار گيرد.
 
 
متن اين بيانيه به اين شرح است:
 
بسمه تعالي
 
ابتکار هوشمندانه حضرت امام خميني(ره) در نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تنها يک نامگذاري نبود بلکه يک جريان سازي فرهنگي- سياسي و ترسيم يک راهبرد سرنوشت ساز در روند مقاومت اسلامي و طراحي جبهه ضدسلطه در جهان بود.
 
ماه رمضان بیانگر وحدت عبادی و معنوی امت اسلامی است و قدس نیز نماد وحدت سیاسی و جهادی امت است و به همین دلیل امام خمینی(ره) به حق با نامگذاری روز جهانی قدس اثر بزرگی از خود بر جای گذاشتند.
 
امروز به يمن درايت معمار کبير انقلاب اسلامي و رهبري داهيانه مقام معظم رهبري، معادلات منطقه‌اي به نفع جريان مقاومت و نهضت بيداري اسلامي تغييرات شگرفي يافته و انتفاضه فلسطين، به جرياني ضدسلطه بدل شده و بيداري اسلامي را در خاورميانه رقم زده است. و به رغم تلاش گسترده نظام سلطه، مسئله فلسطين از حصار عربي و رويکرد قوميتي خارج و با رويکردي ديني به مسئله اول جهان اسلام و بلکه آحاد حق طلبان و آزاديخواهان جامعه بشري تبديل شده است و با شکستن باور شکست ناپذيري اسراييل، اين رژيم جعلي منفور بيش از هر زمان ديگري در سراشيبي سقوط قرار گرفته است و دير نخواهد بود روزي که مسلمين شاهد نابودي اين غده سرطاني از جغرافياي جهان باشند.
 
امروز موج استکبارستيزي در اقصي نقاط جهان اين حقيقت را آشکار ساخته است که آرمان قدس و چشم اندازي که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري براي فلسطين و منطقه حساس و راهبردي خاورميانه ترسيم کرده اند در آينده اي نزديک تحقق خواهد يافت و جهان اسلام به قدرت برتر و بلامنازع عالم تبديل مي شود. و نشانه هاي اين فروپاشي را مي‌توان در خيابان هاي تل آويو و اعتراضات گسترده مردمي در نقاط مختلف اروپا و آمريكا مشاهده نمود.
 
امروز به فضل الهي جهان اسلام بيدار گشته و معادلات منطقه اي و جهاني به نفع مسلمانان و نهضت بيداري اسلامي تغيير يافته است به گونه اي كه هر روز شاهد پيروزي و موفقيت مسلمانان بيدار در منطقه هستيم.
 
بر اين باوريم، انقلاب اسلامي ايران نقطه عزيمت و الگوي نهضت هاي اسلامي شكل گرفته در منطقه است و آنچه ضامن اين الگو بخشي بيداري اسلامي مي باشد، كلمه توحيد و وحدت كلمه مردم ايران است.
 
و اما سوريه، امروز در هدف جريان صهيونيستي قرار گرفته است. حرکتی که امروز در سوریه آغاز شده یک حرکت اسرائیلی است که جز با سرنگون کردن حکومت و جایگزین کردن یک حکومت دست‌نشانده راضی نخواهد شد. فشار بر سوریه به این دلیل است که این کشور در خط مقدم مقاومت قرار داشته و مانعی برای استکبار محسوب می‌شود. فشار بر سوریه مقدمه فشار بر دیگر کشورهای اسلامی است. کشورهای اسلامی که در قضیه سوریه با آمریکا و اسرائیل همراه شده‌اند، در واقع زمینه نابودی خود را فراهم می‌کنند. این نشانه نادانی برخی حاکمان منطقه است که در مسئله سوریه برای اسرائیل و آمریکا نقش پادو را بازی می‌کنند.
 
روز قدس باید به روز یک اعتراض قوی، همگانی و یکپارچه علیه غاصبان و اشغالگران تبدیل شود. روز قدس نماد آزادي خواهي، عدالت طلبي، ظلم ستيزي، وحدت و همدلي جهان اسلام است تا با خروش يكپارچه عليه ظلم و بيداد پرچم عدالت طلبي را در جهان برافراشته و ظرفيت و توان خويش را به رخ زياده خواهان بكشند. بدون تردید روز قدس امسال نیز فرصت دیگری برای نمایش عزم مستحکم ملی ایرانیان در این عرصه اسلامي است. و حضور گسترده ملت با هر گرايش و سليقه اي در اين روز، نشان از پايمردي ملت ايران در آرمانهاي انقلاب و شناخت تحولات اساسي جهان امروز و تغيير هندسه مديريت جهاني دارد. لازم است امسال حمايت از محور مقاومت، خصوصا سوريه به عنوان مطالبه اي اساسي مورد نظر قرار گيرد.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: جامعه ، اسلامی ، مهندسین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.