سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نائب رئیس انجمن مامایی هشدار داد:

افزایش آمار سزارین نتیجه مدیریت پزشکی است نه مدیریت مامایی

میر ملایی گفت: افزایش آمار سزارین نتیجه مدیریت پزشکی نه مدیریت مامایی است که اگر وزارت بهداشت بخواهد می تواند این آمار را کاهش دهد.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،سید طاهره میر ملایی نائب رئیس انجمن علمی مامایی شب گذشته در اجلاس روسای انجمن های علوم پزشکی افزود: شنیده شده که آموزش مامایی پزشکان متخصص زنان زایمان تا پنج سال آینده افزایش پیدا می کند تا در سال های آینده جایگاهی برای ماماها در کشور وجود نداشته باشد.
 
وی گفت: ما بیست سال پیش ایرادات رشته مامایی را از طریق دانشکده مامایی به وزارت بهداشت فرستادیم و از آنچه خواستیم که ما را از متخصصین زنان جدا نکنند چرا که مشکلات زیادی به بار می آید و هم اكنون بعد از بیست سال مشکلات خودشان را نشان داده اند که این امر نتیجه مدیریت پزشکی نه مدیریت مامایی است.
 
وی با اشاره به اینکه اگر ما آمار 50 درصد سزارین در کشور داریم بخاطر مدیریت پزشکی است نه مدیریت مامایی گفت: اگر طرح پزشک خانواده به این سرعت آماده و اجرایی می شود چرا طرح های کاهش آمار سزارین با این سرعت انجام نشود.
 
این قدرت در وزارت بهداشت وجود دارد و اگر بخواهد ما  به آنها کمک می کنیم ولی خود وزارت بهداشت نمی خواهد این کار صورت بگیرد.
 
وی عنوان کرد: وزارت بهداشت فقط برای پزشکان نیست ماما هم جز نظام سلامت هستند و آنها تنها دلسوز مردم نیست و ما هم می توانیم خدمات ارائه دهیم.
 
میر ملایی اظهار داشت: پزشک خانواده می خواهد رشته های دیگر را در سلطه خود بگیرد که ماماها مخالف این امر هستند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.