سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور 93 ميليون کد رهگيري براي کالاهاي مشمول طرح شبنم

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : تا کنون نود و سه ميليون کد براي پنج گروه از کالاهاي مشمول طرح شبنم صادر شده و بيش از هفت ميليون کالا نيز در انتظار دريافت کد رهگيري کالا يا شبنم است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، محمود اعلايي مجري طرح شبکه بازرسي و نظارت مردمي موسوم به شبنم در نخستين نشست امسال اعضاي اصلي ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت : 320 ميليون کد نيز اماده ارائه براي نصب روي کالاهاي مشمول اجراي اين طرح است.

وي افزود : با اجراي طرح شبنم و الصاق برچسب اصالت بر روي کالاها امکان استعلام و رهگيري کالاهاي داراي اين کد از زمان واردات يا توليد تا زماني که به دست مصرف کننده نهايي مي رسد،فراهم شده است.

اعلايي با بيان اينکه در طرح شبنم چهار شيوه براي استعلام کالاها طراحي شده است ، افزود : خريداران کالا با ارسال کد ان کالا با تلفن ثابت يا همراه به شماره اي که بر روي برچسب شبنم درج شده است و نيز مراجعه به سامانه اينترنتي طرح شبنم به نشاني (shabnam.ir) مي توانند اصالت و هويت کالاي مورد نظر خود را استعلام کنند.

اين مقام مسئول در وزارت صنعت ، معدن و تجارت نصب نرم افزار ويژه ، بر روي گوشي تلفن همراه را يکي ديگر از شيوه هاي استعلام کالاها اعلام کرد و گفت: شهروندان مي توانند با نصب نرم افزار بارکد خوان بر روي گوشي تلفن همراه خود از برچسب الصاق شده بر روي کالاي مورد نظر عکس بگيرند و سپس به طور خودکار گوشي امکان ارسال عکس به سامانه طرح شبنم و استعلام اصالت کالا را فراهم مي آورد.

وي تصريح کرد: نرم افزار بارکد خوان بر روي سامانه طرح شبنم به صورت رايگان قابل انتقال است و هزينه اي ندارد.

اعلايي با بيان اينکه طرح شبنم تا کنون درباره پنج گروه کالايي که سلامت احاد جامعه و اقتصاد کشور را بيشتر تحت تاثير قرار مي دهد، اجرا شده است، اين اقلام را شامل تجهيزات پزشکي، وسايل آرايشي و بهداشتي، لوازم خانگي ، دستگاه ها و قطعات رايانه اي، برخي مصالح ساختماني و نيز اسباب بازي ها اعلام کرد.

مجري طرح شبنم با اشاره ضريب بالاي امنيت برچسب هاي الصاقي بر روي کالاهاي مشمول اجراي اين طرح گفت : جعل برچسب تهيه شده در طرح شبنم بسيار سخت و دشوار است و هريک از برچسب هاي الصاق شده بر روي هزاران نمونه از يک کالاي مشابه کاملا منحصر بفرد و متفاوت از ساير برچسب هاست.

اعلايي نقش اصناف را در موفقيت اجراي اين طرح ، بي بديل خواند و گفت: واحدهاي صنفي نبايد  کالاهاي مشمول طرح شبنم را بدون برچسب داد و ستد کنند که تخلف محسوب مي شود./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، طرح شبنم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.