سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اجلاس روسای انجمن های علوم پزشکی عنوان شد؛

خواستار حذف نشدن تعرفه های دارو سازی هستیم

در چند ماه اخير بحث حذف تعرفه هاي داروسازي عنوان شده كه انجمن داروسازان از وزير بهداشت درخواست حذف نشدن تعرفه ها را دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر مجاب دبیر انجمن علوم دارویی شب گذشته در اجلاس روسای انجمن های علوم پزشکی که در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شده بود افزود: یکی از مشکلات داروسازان تعرفه دارو سازی بوده و این تعرفه برای کشور لازم است و تا به حال حذف نشده است.
 
ولی صحبت از حذف آن شده است که ما از وزیر بهداشت خواستاریم که این تعرفه ها برداشته نشود. تا از علم دارو سازی برای کمک به پزشک و راهنمایی بیمار استفاده شود.
 
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر در زمینه تولید دارو پیشرفته های زیادی داشتیم گفت: ولی جای تاسف است که مسئولین هنگام اعلام رونمایی این دارو ها تولیدات این داروها را نتیجه تلاش محققان و پزشکان می دانند در صورتی که تولید دارو توسط داروسازان انجام می شود که باید این امر اصلاح شود.
 
**انجمن های علوم پزشکی می توانند مشکلات نظام درمان را حل کند.
 
دکتر بصیری رئیس انجمن اندورولوژی در ادامه افزود: انجمن های علمی پزشکی می توانند به عنوان یک منبع موثق مشکلات بخش درمان را در زمینه فعالیت خود جمع آوری و برای حل آنها راه کارهایی ارائه دهد.
 
وی گفت: باید شورایی تشکیل شود تا رابط بین انجمن ها و وزارت بهداشت باشد.
 
همچنین باید برای انجمن ها ضوابط طراحی شود و به آنها ماموریت هایی ابلاغ شود تا در یک بازده زمانی مشخص ماموریت خود را انجام دهند و به نظام سلامت کمک کنند.
 
** انجمن های علمی پزشکی در تحکیم مبانی اخلاقی وحرفه ای نقش بسزایی دارد.
 
دکتر محققی معاون آموزش وزارت بهداشت در ادامه تصریح کرد: جایگاه انجمن ها در قانون مصوبات آموزش عالی تحکیم شده است و باید آنها در محدوده اساسنامه خود تلاش کنند و از ظرفیت های قانونی که مجاز هستند استفاده کنند.
 
وی گفت: انجمن های علمی پزشکی مشاوره و بازوی ما در تدوین سیاست های هستند که می تواند برای اجرای این سیاست ها مشارکت داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه انجمن ها در تربیت نیروی انسانی و چاپ مجلات پزشکی از سطح بالایی برخودارند اظهار داشت: انجمن ها برای تدوین گایدلاین ها از ظرفیت خوبی برخوردارند و در کل مهمترین نقش را در تحکیم مبانی اخلاقی، حرفه و آموزشی دارند./عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.