سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پالايشگاه رأس لانوف ليبي اوت راه مي افتد

يکي از مسئولان بلندپايه شرکت ملي نفت ليبي اعلام کرد پالايشگاه رأس لانوف که بزرگترين پالايشگاه ليبي محسوب مي شود روز بيست و هشتم اوت فعاليت خود را از سر خواهد گرفت.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از واحدمرکزي خبر به گزارش خبرگزاري رويترز از لندن، به تاخير افتادن راه اندازي مجدد اين پالايشگاه به مدت چند ماه، به ليبي فرصت داد مقدار بيشتري نفت خام صادر کند و بر بازار نفت خام سبک با گوگرد کم تاثير بگذارد.

 توقف طولاني مدت فعاليت پالايشگاه رأس لانوف که ظرفيت پالايش دويست و بيست هزار بشکه نفت در روز را دارد موجب شد بازار فرآورده هاي نفتي نيز با کمبودهايي در بخش عرضه مواجه شود. اين پالايشگاه يکي از تامين کنندگان بزرگ سوخت هواپيما و نفت سفيد و ديگر فرآورده ها براي مشتريان خود در منطقه مديترانه بود.

تلاش ها براي از سرگيري فعاليت اين پالايشگاه که سال گذشته در زمان قيام مردمي عليه معمر قذافي متوقف شد، ادامه دارد. فرآورده هاي نفتي که در انبارهاي اين پالايشگاه بود فروخته شده است تا توليدات جديد جايگزين آن شود.

پالايشگاه راس لانوف حدود دو سوم ظرفيت پالايش نفت در ليبي را تشکيل مي دهد. اين پالايشگاه متعلق به شرکت ملي نفت ليبي و شرکت تراستا انرژي است که عيسي الغرير بازرگان اماراتي رئيس آن است. اين پالايشگاه در اواخر سال گذشته آماده براي از سرگيري فعاليت خود بود ولي اختلافات بين شرکت ملي نفت ليبي و شريک اماراتي آن بر سر پرداخت قيمت نفت خام موجب شد تصميم گيري براي راه اندازي مجدد اين پالايشگاه چند بار به تعويق بيفتد./س
برچسب ها: نفت ، لیبی ، پالایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.