سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/ استاندار آذربایجان شرقی؛

خسارت 800 میلیلرد تومانی زلزله در 3 شهرستان استان آذربابجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی، از خسارت 800 میلیلرد تومانی زلزله در 3 شهرستان استان آذربابجان شرقی شامل اهر، هریس و ورزقان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، بیگی، در جلسه بررسی مشکلات حادثه زلزله در شهرستان اهر گفت: ستادهای بازسازی در استان و شهرستان ها ایجاد شده است که برفعالیت های که در بازسازی و بهسازی روستاها و شهرها شروع شده است کمک و نظارت خواهد کرد تا هرچه سریع تر شاهد عمران مناطق آسیب دیده باشیم.

وی، افزود: نیازهای مورد نیاز در مناطق روستایی و شهری اعم از تأسیسات و مسکن مشخص شده و یا می شود که با اختصاص اعتبارات از سوی دولت که رئیس جمهوری دستورات ویژه ای در این زمینه داده است و همچنین کمکه های مردمی مناطق آسیب دیده از زلزله در کمترین زمان بازسازی و یا بهسازی خواهد شده که در این زمینه از تجربیات بازسازی رودبار، بم و اردبیل هم استفاده خواهد شد.

در این جلسه حجت الاسلام حاجی زاده زاده، نماینده اعزامی از سوی آیت ا... مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن اعلام تسلیت و همدردی ایشان به مردم گفت: خوشبختانه با 2/6 ریشتری زمین لرزه، به برکت ماه مبارک رمضان عمق فاجعه بیشتر از این نیست.

وی، ضمن تأکید بر تسریع در بازسازی به موقع مناطق آسیب دیده از زلزله ، از آمادگی ائمه جمعه و رحانیون استان آذربایجان شرقی برای تبلیغ در جهت کمک به آسیب دیدگان اعم از کمک های نقدی و غیر نقدی خبرداد.

در این جلسه منادی، نماینده لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و هئیت رئیسه مجلس نیز ضمن اعلام همدردی و تسلیت رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان استان به مردم آسیب دیده از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به آسیب دیدگان حوادث زلزله در استان آذربایجان شرقی خبرداد.

وی، گفت: در کنار کمک های دولت ، باید هموطنان نیز کمک های خود را ارسال کنند تا هرچه زودتر شاهد بازسازی مناطق آسیب دیده باشیم.

منادی، خاطرنشان کرد برای جذب کمک های مردمی باید مسابقات ورزشی از سوی ورزشکاران و برنامه های هنری از سوی هنرمندان و نهادهای مردمی برگزار شود تا شاهد کمک های بیشتر باشیم.

در این جلسه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان شرقی نیز از تشکیل پایگاه های کمک به آسیب دیدگان در شهرستان های استان آذربایجان شرقی خبرداد.

دشتی، گفت: تاکنون آب معدنی، نان و کنسرو به مناطق آسیب دیده ارسال شده است .

وی، همچنین از آمادگی استان های مجاور شامل آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل به آسیب دیدگان زلزله خبرداد.

در این جلسه حجت الاسلام حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر نیز بر بازسازی به موقع مناطق آسیب دیده شهرستان اهر به خاطر آب و هوای سرد منطقه از سوی مسئولان ذیربط و کمک های مردمی تأکید کرد.

وی، افزود: امیدواریم با بازسازی مناطق بتوانیم شاهد تسکین آلام مردم باشیم.

در این جلسه فرماندار شهرستان اهر نیز گفت: در اثر زلزله به اماکن عمومی، خانه های روستایی و شهری و ادارات و تأسیسات زیر بنایی وارد شده است.

صدیقی، ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت های شهرستان اهر و سایر شهرستان های استان در کمترین زمان شاهد بازسازی مناطق آسیب دیده باشیم.

در این جلسه عباس فلاحی باباجان نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شوراي اسلامي نیز از مسئولان کشوری و استانی خواست با تخصیص اعتبارات لازم در کنار کمک های مردمی کار بازسازی مناطق آسیب دیده را تسریع کنند.

گفتنی است همچنین وزاری کشور نجار و بهداشت و درمان خانم دستجردی، صابری استاندار اردبیل امام جمعه شهرستان سرعين و حجت الاسلام حاجی زاده نماینده اعزامی آیت ا.. . مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی از نزدیک از مناطق آسیب دیده از زلزله در شهر و روستاهای اهر بازدید کردند و با مردم ابراز همدردی کردند./س

 

 

برچسب ها: خسارت ، زلزله ، شهرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.