مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این نهاد برای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به حالت آماده‌باش درآمده و آماده جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها و اعزام تیم‌های ویژه امدادی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، خلیل‌الله سائلی در همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت که با حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان برگزار شد تصریح کرد: پس از دریافت خبر وقوع این حادثه در استان آذربایجان شرقی، جمعیت هلال احمر استان قم با تشکیل جلسه شورای معاونین به منظور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به حالت آماده‌باش درآمد و آمادگی خود را برای جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها و اعزام تیم‌های ویژه امدادی اعلام کرد.
وی ادامه داد: تمام انبارهای امدادی استان در راستای رفع نیازهای مردم مناطق زلزله‌زده به حالت آماده‌باش است و پنج دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه خودروی امدادی به این مناطق اعزام شدند.
سائلی از اعزام دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس به این مناطق خبر داد و بیان کرد: بعد از اعلام نیاز سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور پنج دستگاه کامیون و تریلر حامل اقلام امدادی از جمله 8 هزار بسته مواد غذایی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.
وی تصریح کرد: همچنین اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز آسیب‌دیدگان از جمله 4 هزار قالب صابون و 4 هزار بسته پودر رختشویی برای استفاده زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی فرستاده شده است./س
برچسب ها: قم ، هلال احمر ، آماده ، کمک ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.