سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختتاميه طرح بزرگ قرآني 1446؛

حجت الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني:مقام معظم رهبري نقش موثري در توجه مردم به قرآن دارند

نقش مقام معظم رهبري در توجه مردم بر قرآن، عنايت و اهتمام به حفظ بيشتر قرآن را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران حاضر در بيستمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم در مراسم اختتاميه طرح بزرگ قرآني 1446 كه شب گذشته در مصلي بزرگ امام خميني (ره) با حضور حجت الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني رئيس محترم دفتر مقام معظم رهبري دارابي معاون سيماي جمهوري، حسن گروسي مدير شبكه قرآن و معارف و حجت الاسلام و المسلمين حميد محمدي رئيس باشگاه قرآن برگزار شد،‌ حجت الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني در خصوص طرح بزرگ قرآني 1446 گفت: طرح بزرگ قرآني 1446 كه بنا بر گزارشات بالاي 5 ميليون نفر در آن شركت كردند، اقبال مردم به قرآن مجيد را به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نشان مي‌دهد.
وي ادامه داد: قرآن در متن زندگي مردم قرار گرفته و هر ساله توجه مردم به آن بيشتر مي شود به خصوص جوانان كه با اشتياق حافظ قرآن مي‌شوند قبل از انقلاب در حوزه علميه قم فقط 1 نفر حافظ قرآن بود كه در آن بسياري از علما از او تقدير كردند اما در حال حاضر بسياري از جوانان حافظ قرآن هستند و روز به روز بيشتر مي شوند.
حجت الاسلام محمدي گلپايگاني تصريح كرد: نقشي كه مقام معظم رهبري در اين زمينه دارند يكي از عوامل سيار موثر در توجه مردم به قرآن، اهتمام و عنايت به حفظ قرآن از خود نشان داده و مي‌دهند چرا كه مقام معظم رهبري اولين روز ماه مبارك رمضان جسه قرآني دارند و شروع جلسه هاي ايشان قرآني است.
وي افزود: بسياري از ارزش هاي گذشته كه فراموش شده بود به بركت قرآن و انقلاب اسلام احيا شد و همچنين موج بيداري اسلامي كه در منطقه فراگير شده به بركت قرآن است.
رئيس دفتر مقام معظم رهبري گفت: دعوت پيامبر(ص) همواره به توحيد است و امروزه ما در اين زمينه با دنياي استكبار مناظره داريم اين ها مي‌گويند به جاي خدا ما را بپرستيد و نمي‌توانند ببينند مردم به خدا ايمان دارند در روزهاي آينده ما روز قدس را داريم كه بايد با شكوه تر از هر سال برگزار شود امروز روز مبارزه با كفر است و بايد به ياري مردم فلسطين برويم تا به اميد خدا قبله اول مسلمانان و از دست رژيم منحوس صهيونيست آزاد شود.
در ادامه مراسم حسن گروسي مدير شبكه قرآن و معارف اسلام افزود: در اين طرح بزرگ قرآني 1446 بسياري از دستگاه ها از جمله ستاد عالي فرهنگي قرآني، دارالقرآن كريم و سازمان بسيج دانشجويي زحمات فراواني كشيده اند همچنين در رسانه ملي هم همكاري هاي فراواني از سوي مهندس ضرغامي و دكتر دارابي شد.
وي گفت: در طول مدت اجراي طرح در كمتر از دو ماه هفده هزار و چهار صد برنامه از شبكه هاي مختلف سيما پخش شده بيش از چهار ميليون نفر در اين طرح شركت كردند و با اطلاع رساني به بالاي 5 ميليون نفر رسيد كه نسبت به سال گذشته 26 درصد رشد مشاهده مي شود.
گروسي مدير شبكه قرآن و معارف افزود: اين ميزان در حفظ حضوري 100 درصد در بخش صدا و سيما 28  درصد و در بخش اينترنتي 25 درصد رشد داشته است و همه اينها در حالي است كه مسابقه 1446 فقط روخواني نبود بلكه حفظ قرآن آن هم 30 جزء بود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.