سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدي كرم پور:

در ايران امكانات مهياتري براي فيلم سازي جوان ها وجود دارد

شرايط و عوامل پيچيده اي براي ورود به سينماي حرفه اي وجود دارد كه مختص سينماي ايران نيست و در همه جاي دنيا وجود دارد و در ايران امكانات مهيا تري براي فيلم سازي جوانها وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهدي كرم پور كارگردان سينماي ايران در گفت وگو با ستاد خبري بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران در باره برگزاري اين جشنواره گفت: فيلم كوتاه ساختن براي ورود به سينماي حرفه اي شرط مهمي است اما هميشه عاملي اصلي براي حضور فيلم ساز جوان به سينماي حرفه اي نيست البته خيلي از فيلم سازان حرفه اي ما در دوران جواني فيلم كوتاه ساخته اند. شرايط وعوامل پيچيده اي براي ورود به سينماي حرفه اي وجود دارد كه مختص سينماي ايران نيست و در همه جاي دنيا وجود دارد و در ايران امكانات مهيا تري براي  فيلم سازي جوانها وجود دارد  .
سازنده چه كسي امير را كشت با اشاره به تبعات مثبت فيلمسازي در حوزه سينماي كوتاه و كسب تجربه عنوان كرد : يك فيلم ساز جوان بايد حتي در فيلم سازي كوتاه اصول حرفه اي را رعايت كند واصول زيبا شناسي را در مقايس فيلم كوتاه انجام بدهد و اين امر با يك پشتوانه دقيق آكادميك به وجود خواهد آمد . البته امروزه فيلم سازان مي توانند به صورت غريزي فيلم ساز بشوند اما به شخصه معتقدم تجربه آكادميك به شدت در ارتقا سطح كاري يك فيلم ساز جوان موثر است . عنصر آموزش براي كشوري مثل ايران كه سينمايش در سطح جهاني شناخته شده است يك شرط لازم و ضروري است .
اين كارگردان و فيلم ساز كوتاه در ادامه ضمن تاكيد بر جضور اهالي با سابقه در اين جشنواره متذكر شد : در سال هاي گذشته كه در بخش هاي داوري و انتخاب فيلم ها در جشنواره حضور پيدا مي كردم، اعتقاد دارم پتانسيل جوان هاي ايراني به خصوص در شهرستانها زياد است  و وظيفه مسئولين اين است كه در قالب برگزاري جشنواره و يا حمايت از توليد اين استعداد ها را باور كنند .
بيست و نهمين جشنواره بين المللي فيلم كوتاه تهران از 10 تا 16 مهر ماه توسط انجمن سينماي جوانان ايران به دبيري "هاشم ميرزاخاني" برگزار خواهد شد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.