سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرتضويان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

اعلام حمايت مسلمانان از حقوق فلسطين در روز قدس

معاون دانشکده علوم سياسي دانشگاه تهران مرکز گفت: مسلمانان در روز قدس به دور از هرگونه تفرقه براي نشان دادن اتحاد خود، مشت واحدي را عليه استکبار و حمايت از حقوق فلسطين نشان مي‌دهند.

سيدعلي مرتضويان معاون دانشکده علوم سياسي دانشگاه آزاد تهران مرکز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به اهميت روز قدس اظهار داشت: ابتکار هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری روز قدس یک جریان سازی فرهنگی سیاسی و ترسیم یک راهبرد سرنوشت ساز در روند مقاومت اسلامی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین بود.

وي افزود: بعد از يک ماه عبادت و مبارزه با نفس دروني، عرصه ديگري از فعاليت مسلمانان که مبارزه با ظلم، سلطه‌گري و استکبار است انجام مي‌شود و قرار گرفتن اين دو کار پسنديده در کنار يکديگر امري مهم است.

مرتضويان يکي از دلايل موفقيت غرب و نفوذ آن بر جهان اسلام را سوءاستفاده از چند دستگي مسلمانان دانست و اظهار داشت: همواره تفرقه و چندگانگي باعث لطمه و جدايي مسلمانان شده و يکي از دلايل موفقيت غرب همين چند دستگي مسلمانان بوده و توانسته کشورهاي جهان اسلام را به شدت تحت فشار قرار دهد.

وي ادامه داد: مسلمانان بايد در روز قدس در برابر هرگونه تفرقه و مناقشات قومي و قبيله‌اي که با تحريک دشمنان صورت گرفته و براي نشان دادن اتحاد خود، مشت واحدي عليه استکبار و حمايت از حقوق فلسطين را نشان دهند.

وي هدف از  اتحاد مسلمانان در روز قدس با مقياس جهاني را اينگونه بيان داشت: در راهپيمايي اين روز مسلمانان اثبات مي کنند که حق براي همه جهانيان است و نهضت بزرگ ضد ظلم هميشه عليه ستمگري بيدار و هوشيار است.

معاون دانشکده علوم سياسي دانشگاه آزاد تهران مرکز با توجه به اينکه روز قدس نماد مقاومت است، تصريح کرد: شرکت در راهپيمايي روز قدس، نشان دادن مقاومت مسلمانان در برابر سلطه و زور و استقامت و در عين حال نشان دهنده اراده امت مسلمانان است.

وي در پايان پيام روز قدس را آزادي سرنوشت مشترک مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: براي مبارزه عليه ظلم مشارکت جمعي لازم بوده و هر چه منسجم‌تر و با شکوه تر در اين همايش بزرگ ديني، سياسي شرکت کرد، به شکلي قاطع و کوبنده استکبار نابود خواهد شد.

انتهاي پيام/ س3

 

 

برچسب ها: اتحاد ، مسلمانان ، روز ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.