سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث پایگاه هوایی نظامی ترکیه در مرز سوریه

فرودگاه "سازگين" پايگاه تدارکاتي است که براي انتقال نظاميان، مهمات و تجهيرات نظامي در جريان تهاجم امريکا به عراق استفاده مي‌شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، درست در روزهایی که سوريه درگير نبرد شديد با شورشيان است، ترکيه در فرودگاه «سازگين» يک پايگاه امنيتي نظامي در امتداد مرز خود با آن کشور احداث کرده است. فرودگاه سازگين، همان پايگاه تدارکاتي است که براي انتقال نظاميان، مهمات و تجهيرات نظامي در جريان تهاجم امريکا به عراق استفاده مي‌شد.

روزنامه ملي ترکيه روز دوشنبه (۲۳ مرداد، ۱۳ اوت) مراسم گشايش اين پايگاه که در ۱۸۰ کيلومتري شمال بزرگ‌ترين شهر سوريه، حلب، احداث شده است، روز يک‌شنبه در استان غازي‌عينتاب ترکيه برگزار شد. افرون بر تاسيسات دفاعي و تجهيزات راداري، چند هواپيماي نفربر و باربری نيز در اين پايگاه مستقر شده‌اند.

اوايل ماه جاري، ارتش ترکيه چند روز پس از آن که نظاميان خود را با تانک، پرتاب‌گر موشک و خودروهاي رزمي زره‌اي به داخل مرزهاي سوريه فرستاد، رزمايش تانک‌هاي خود را در نزديکي مرز با همسايه جنوبي برگزار کرد.

اين در حالي است که ترکيه متهم است تجهيزات نظامي و مخابراتي در اختيار گروه‌هاي مسلح معارض دولت بشار اسد، رئيس جمهور سوريه قرار مي‌دهد.

ترکيه همراه با عربستان سعودي و قطر با هدف اعزام تجهيرات نظامي به گروه‌هاي مخالف دولت سوريه، پايگاهي محرمانه در نزديکي مرز اين کشور احداث کرده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، سوريه از ماه مارس سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامي‌هاي خونين بوده است که در اين درگيري‌ها جان شمار زيادي از مردم از جمله نيروهاي امنيتي اين کشور را گرفته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.