سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی مردم تونس براي برگزاری روز جهاني قدس

نشست گروههاي تونسي به منظور آمادگي براي برگزاري مراسم روزجهاني قدس ، حمايت از ملت فلسطين و ياري رساندن به مقاومت در پايتخت تونس برگزار شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛  " صلاح الدين المصري " رئيس اتحاديه تسامح تونس در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت : هدف اين مراسم كه گروههاي تونسي طرفدار مقاومت آنرا برگزار كردند تحريك احساسات عربي براي ياري رساندن به ملت فلسطين است كه در ميان سكوت كشورهاي عربي در معرض تجاوز دشمن صهيونيست قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: مقاومت در فلسطين و لبنان نشاندهنده حيات امت اسلامي است ؛ لذا  بايد پاسخ نيكي قهرمانان مقاومت در فلسطين و لبنان، در هر وجب از سرزمين امت عربي و اسلامي را بدهيم.
 
اعضاي هيئت ملي حمايت از مقاومت عربي و مخالفت با عادي سازي روابط با صهيونيسم و اتحاديه تسامح تونس و جمعيت تونسي حمايت از فلسطين و گروههاي ديگر در اين مراسم حضور داشتند.
 
از سوي ديگر خبرنگاران و فعالان سياسي تونس ، روز جهاني قدس را پديده اي براي مسلمانان دانستند كه در آن مسئوليت ضمن يادآوري مسئوليت خود در قبال فلسطين به  اقدامات جدي و عملي براي آزادي سرزمين هاي مقدس اسلامي روي آورند.
 
"احمد الكحلاوي" رئيس هيات ملي حمايت از مقاومت روز يكشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: گراميداشت روز قدس در آخرين جمعه ماه رمضان ، در واقع تجديد عهد و پايبندي به مسئوليت در برابر قدس ،آزادسازي آن و پاكسازي آن از يهوديان و اشغالگران صهيونيستي  است.
 
"كمال بن يونس" رئيس مركز مطالعات مغربي اروپايي نيز در گفت و گو با العالم اظهار داشت:بزرگداشت روز جهاني قدس ، سنت پسنديده اي بود كه انقلاب اسلامي آن را آغاز كرد و از طريق بسيج افكار عمومي ايران و كشورهاي عربي ، اسلامي و محافل بين المللي در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان در هر سال براي مساله اشغال قدس از آن پاسداري كرد.
 
"سليم بوخذير" عضو دفتر اجرايي جنبش وفا تونس تاكيد كرد كه به جاي بزرگداشت ظاهري روز قدس بايد با ابتكارهاي واقعي و فعال تر ، از مردم عزيز فلسطين حمايت كنيم.
برچسب ها: تونس ، قدس ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.