سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوي حسيني در واكنش به گزارش روزنامه روسي:

پرونده‌ اس 300 از مجاري حقوقي پيگيري مي‌شود/ دريافت غرامت از روسيه خدشه‌‌اي به روابط دو كشور وارد نمي‌كند

سخنگوي كميسيون امنيت‌ملي مجلس با بيان اينكه موضوع دريافت غرامت از روسيه يك مسئله حقوقي بوده و از مجاري حقوقي پيگيري مي‌شود، گفت:‌ روابط جمهوري‌ اسلامي‌ ايران با روسيه عميق‌تر و گسترده‌تر از آن است كه با چنين بحث‌هايي خدشه‌دار شود.

سيدحسين نقوي‌ حسيني نماينده ورامين در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه‌خبرنگاران، در واكنش به گزارش روزنامه روسي كه بدون ارائه هيچ سندي مدعي شده است "در صورتي‌كه ايران بر شكايت خود از روسيه در مورد دريافت غرامت از موشك‌هاي اس 300 پافشاري كند اين كشور به حمايت‌هاي خود از برنامه‌ هسته‌اي ايران پايان خواهد داد"، گفت:‌ پرداختن به  چنين موضوعاتي كه هيچ سنديتي ندارد ارزش نداشته و نبايد با استناد به آن موضع‌گيري كنيم.

وي در ادامه تصريح كرد:‌ سطح مراودات جمهوري‌ اسلامي‌ ايران با روسيه عميق و گسترده بوده و صرفا با ارائه گزارشي كه به نقل از يك منبع ناآگاه  منتشر شده است خدشه‌اي به اين روابط وارد نخواهد شد.

سخنگوي كميسيون امنيت‌ ملي و سياست‌ خارجي مجلس با بيان اينكه همكاري‌هاي روسيه و ايران در زمينه‌هاي مختلفي همچون سياسي فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و ... بسيار گسترده است، اظهار داشت: موضوع دريافت غرامت از روسيه يك بحث حقوقي بوده و قطعا در مراجع حقوقي پيگيري و نتيجه آن اعلام خواهد شد.

نقوي حسيني در پايان خاطرنشان كرد: اين موضوع جزئي‌تر از آن است كه بتواند به روابط جمهوري‌ اسلامي‌ ايران با روسيه تاثير بگذارد.

گفتني است روزنامه كارسانت روسيه به نقل از منبعي در سرويس همكاري نظامي و فني فدرال اين كشور مدعي شده است:‌ در صورتي‌كه جمهوري اسلامي ايران از شكايتش عليه روسيه در دادگاه ژنو صرف نظر نكند، اين كشور به حمايت خود از برنامه هسته‌اي  ايران پايان خواهد داد.  

انتهاي‌پيام/س2

برچسب ها: حسینی ، روسیه ، غرامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.