سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عربستان در پس ناآرامي هاي صحراي سينا

منابع خبري در نروژ از نقش دستگاه هاي اطلاعاتي عربستان در حمايت از سلفي هاي صحراي سيناي مصر و نقش اين حمايت ها در ناامني اين منطقه خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري نهرين ؛ راديو (اوستن) نروژ اعلام کرد دستگاه اطلاعاتي عربستان با هماهنگي برخي از دستگاه هاي اطلاعاتي منطقه اي و بين المللي از سلفي هاي مقيم صحراي سينا حمايت مي کند تا از اين طريق سبب بي ثباتي در مصر شود.

بر اساس اين گزارش، تقويت گروه هاي سلفي و وهابي در صحراي سينا و تبديل شدن آنها به تهديدي عليه ارتش مصر نتيجه حمايت هاي دستگاه اطلاعاتي عربستان است و اين حمايت ها از يک سال پيش تاکنون شدت گرفته است.

در گزارش راديو اوستن نروژ آمده است افسران سعودي با استفاده از تجربيات خود و با بهره گيري از مزدورانشان در گروه ها و جماعت هاي سلفي منطقه، سعي دارند سلفي هاي مصر را به اقداماتي تشويق کنند که مي تواند نظام سياسي جديد مصر را با بحران هاي خطرناکي مواجه سازد.

در اين گزارش نقش جمعيت هاي خيريه عربستان و برخي از کشورهاي ديگر خليج فارس در تقويت سلفي هاي مصر مورد تاکيد قرار گرفت و آمده است، عربستان براي رسيدن به اين هدف پول هاي کلاني را که حتي به ده ها ميليون دلار مي رسد اختصاص داده است.

برچسب ها: عربستان ، سینا ، اطلاعاتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.