سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران هشتمین کشور مدال آور تکواندو در المپیک

تکواندو ایران در مکان هشتم کشور های مدال آور در بازی های المپیک قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: رشته تکواندو از سال 2000 به صورت رسمی وارد بازی های المپیک شده که سهم تکواندوی کشورمان از ادوار رسمی این مسابقات در المپیک چهار مدال بوده است.
رقابت های تکواندو در سی امین دوره بازی های المپیک 2012 لندن در حالی از روز چهارشنبه 18 مرداد آغاز شده که 128 تکواندو کار از 63 کشور جهان برای کسب 32 مدال به رقابت می پردازند.
تاکنون 24 مدال طلا، 24 مدال نقره و 32 مدال برنز  ودر مجموع 80 مدال سه رنگ در سه المپیک متوالی در رشته تکواندو توزیع شده که کره جنوبی با 12  مدال 9 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز پیشتاز مدال آوران است.
چین با پنج مدال ، چهار طلا و یک برنز بعد از کره جنوبی صاحب بیشترین مدال در مسابقات تکواندو المپیک شده و چین تایپه نیز با هفت مدال دو مدال طلا، یک نقره و چهار برنز در این پیکار ها بدست آورده است.
بر این اساس،  در رده بندی عملکرد کشورها در مسابقات تکواندو المپیک آمریکا، کوبا، یونان و استرالیا چهارم تا هفتم هستند و تکواندو کاران کشورمان با دو مدال طلا و یک برنز هادی ساعی و تک مدال برنز یوسف کرمی در مکان هشتم جدول مدال آوران این رقابت ها ایستاده اند.
در مجوع 29 کشور موفق به کسب مدال در رقابت های تکواندو المپیک لندن 128 تکواندو کار حضور دارند که اروپا با 39 ورزشکار بیشترین نماینده را دارد قاره های آسیا با 37 تکواندو کار، آمریکا با 27 نفر ، آفریقا با 17 تکواندو کار و اقیانوسیه با هشت ورزشکار در رتبه های بعدی قرار دارند.
از میان این 128 ورزشکار، چهل تکواندو کار در ادوار گذشته  سابقه حضور حداقل در یک دوره از بازی های المپیک را در کارنامه خود دارند.
قضاوت این دوره از مسابقات تکواندو المپیک بر عهده سی داور بین المللی است که با طی مراحل مختلف موفق به احراز شرایط حضور در این پیکار ها شده اند.
از ایران هم شهرام اربابی فرصت حضور مجدد در پیکار های تکواندو المپیک لندن را پیدا کرده است و تنها داور تکواندو  است که در دو المپیک متوالی قضاوت می کند.
گفتني است، در اين رده بندي نتايج المپيک لندن محاسبه نشده است./با
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.