سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری شرکت ها به بخش خصوصی راهگشای صنعت خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شرکت‌های خودروساز به صورت واقعی به بخش خصوصی واگذار شوند، بسیاری از مشکلات صنعت خودرو کشور برطرف می شود.

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: طی چند ماه گذشته ،بدهی دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور به بخش خصوصی، صنعت قطعه سازی را با مشکلات مالی جدی مواجه کرده است.

وی با اشاره به تصویب تامین مالی هزار میلیاردی 2 شرکت خودروساز اظهار داشت:در جلسه ای که با وزیر صنعت و معدن و تجارت داشتیم در خصوص لزوم پرداخت این تامین مالی تاکید شده و مجلس پیگیر پرداخت این مطالبات  خودروسازان به قطعه سازان خواهد بود.

فولادگر افزود: چنانچه دولت بدهی خود به بخش‌های خصوصی را از طریق واگذاری سهام شرکت‌های در آستانه واگذاری پرداخت کند هم به اهداف خصوصی‌سازی نزدیک‌تر است و هم بخشی از بدهی‌ها پرداخت شده است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه وضعیت مدیریت بسیاری از شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی، نامشخص است، تأکید کرد: اگر شرکت‌های خودروساز به صورت واقعی  و شفاف به بخش خصوصی واگذار  شوند، بسیاری از مشکلات صنعت خودرو در کشور برطرف می شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.