سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر نیرو خبر داد

صادرات برق در صورت تامین نیازهاى داخلى/وضعیت مناسب تولید برق در کشور

وزیر نیرو گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت تولید برق در کشور بسیار مناسب است و توانسته ایم هم برق صنایع و هم برق مورد نیاز کشورهای همسایه را تامین کنیم و تعمیرات نیروگاهی نیز انجام شده است.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت مجید نامجو وزير نيرو گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت تولید برق در کشور بسیار مناسب است و توانسته ایم هم برق صنایع و هم برق مورد نیاز کشورهای همسایه را تامین کنیم و تعمیرات نیروگاهی نیز انجام شده است.

وي در پاسخ به برخی انتقادها درباره صادرات برق ایران به کشورهای همسایه با وجود کمبود برق در داخل کشور تاکید کرد: تا زمانی که در داخل کشور نیاز داشته باشیم، هیچگاه برق را صادر نخواهیم کرد زیرا یکی از شرایط موجود در قراردادهای خارجی این است که هر زمان در کشور وضعیتی بود که به برق نیاز داشتیم، صادرات انجام نمی شود.

نامجو خاطر نشان کرد: طرفهای ما نیز در قراردادها این را پذیرفته‌اند زیرا به هیچ وقت منطقی نیست زمانی که در داخل کشور نیاز داریم، برق را صادر کنیم و اینکه برخی‌ها می‌گویند با وجود بروز مشکل در تامین برق صنایع داخلی، برق به کشورهای همسایه صادر می شود، در جریان قراردادها نیستند و بدون اطلاع برخی انتقادات را مطرح می‌کنند.

وی با رد ادعاهایی درباره وجود مشکل در تأمین برق صنایع داخل کشور اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت تولید برق در کشور بسیار مناسب است و توانسته‌ایم هم برق صنایع و هم برق مورد نیاز کشورهای همسایه را تامین کنیم و تعمیرات نیروگاهی نیز انجام شده است.

وزیر نیرو در عین حال تاکید کرد: آنچه مهم است اینکه، باید اهداف توسعه‌ای، مطابق برنامه‌های درازمدت پیش بینی شده در وزارت نیرو انجام شود تا بتوانیم این روند را حفظ کنیم که امیدواریم با تلاشهای همه جانبه‌ای که در صنعت آب و برق کشور انجام می‌شود، این اهداف محقق شود.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: وزیر نیرو ، نامجو ، دولت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.