سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

کدام چاق ترند؟ چربی ها یا مواد قندی؟

قند بیشتر چاق می کند یا چربی ها ؟

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، اولین چیزی که باید بدانید این است که چربی ها کالری بیشتری ازمواد قندی دارند. بنابراین برای هرگرم قند مصرف شده ۴ کالری تولید می شود درحالیکه یک گرم چربی ۹ کالری فراهم می کند، بنابراین چربی بیش از۲برابرقند کالری دارد.

درنتیجه دریک رژیم غذایی متعادل ،مقدارتوصیه شده چربی درمقایسه با کربوهیدرات ها (قندها) کمتر است . به این ترتیب چربی توصیه شده دررژیم های غذایی ۳۰ تا۳۵ درصد کل کالری مصرفی و کربوهیدرات آن ۵۰تا ۵۵ درصد وپروتئین ۹تا ۱۲ درصد است.

مشکلی که درحال حاضر وجود دارد قند و چربی پنهانی است که درمواد غذایی صنعتی و آماده به مصرف وجود دارد. بنابراین اگرشما خودتان آشپزی کنید ازمیزان دقیق این محصولات درغذایتان مطلع هستید پس برای جلوگیری از چاقی و افزایش وزن سعی کنید غذاهای آماده به مصرف نخورید.

این راهم بدانید که چربی ها عمدتاً دودسته هستند: اسیدهای چرب اشباع شده و اسیدهای چرب غیراشباع شده ( شامل امگا ۳ و امگا ۶) بنابراین اساسا چربی های حیوانی (گوشت قرمز ویخ زده)، پنیریخ زده و محصولات لبنی پرچرب را محدودکنید. باید بدانید سس حتی درمقادیر بسیارکوچک واقعاً تمرکزچربی دربدنتان کمک می کند.

برای جلوگیر ی از افزایش وزن اکیداً از نوشیدنی های شیرین، سودا، مربا و شربت استفاده نکنید.

به طور کلی این سه قانون رابرای کاهش قند وچربی مصرفی رعایت کنید:

۱- خوردن غذاهای آماده به مصرف را محدود کنید.

۲- ازمحصولات حیوانی کمتراستفاده کنید وسعی کنید محصولات گیاهی را جایگزین آن کنید.

۳- محصولات با GI پایین تری بخرید و شکر تصفیه شده را هم محدود کنید./س

برچسب ها: چاقی ، قند ، چربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.