سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام نام كشورهاي حامي تروريست در سوريه

نماينده دائم سوريه در سازمان ملل در نامه اي به شوراي امنيت اين سازمان اسرائيل ، آمريکا، عربستان سعودي ،ترکيه و قطر را به سازماندهي مراکز عمليات نظامي در ترکيه با هدف حمايت از مخالفان مسلح سوريه متهم کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ بشار الجعفري دراين نامه که روز جمعه منتشر شد بار ديگر قطر ، ترکيه و عربستان سعودي را به حمايت مالي و تسليحاتي از گروههاي مسلح و تروريستي در سوريه متهم کرد .

نماينده سوريه در اين نامه تاکيد کرد : ترکيه پايگاههايي را به عنوان مراکز عمليات نظامي درخاک خود برپا کرده است و سرويسهاي اطلاعاتي اسرائيل ، آمريکا ، عربستان و قطر اين مراکز را اداره مي کنند .  
بشار الجعفري افزود : از مراکز نظامي در ترکيه براي نظارت بر حملات مسلحانه تروريستها عليه شهروندان سوريه در شهر حلب و ديگر شهرهاي سوريه استفاده مي شود .
 وي خاطر نشان کرد ، شمار زيادي از تروريست ها پس از ورود به سوريه دست به جنايت و کشتار مردم مي زنند .

نماينده سوريه تصريح کرد : کشورهايي که ازحوادث شهر حلب ابراز نگراني مي کنند و ازشوراي امنيت سازمان ملل مي خواهند نشست اضطراري براي بررسي اوضاع اين شهر برگزار کند ، در واقع همان کشورهايي هستند که با حمايت از تروريست ها و ارسال سلاح براي آنان عامل اصلي بروز بحران و فاجعه در سوريه  هستند .
 بشار الجعفري در ادامه اين نامه آورده است : آمريکا ، فرانسه ، انگليس و ترکيه مي کوشند تا موازنه قوا
 را در منطقه تغيير دهند و کشورهاي منطقه را وادار مي کنند  از سياستهاي سلطه جويانه آنان
 پيروي کنند .
 نماينده سوريه در ادامه نامه از شوراي امنيت سازمان ملل خواست اين کشورها را تحت فشار بگذارد تا از حمايت مالي و تسليحاتي گروههاي مسلح و اعزام آنان به خاک سوريه دست بکشند .
برچسب ها: تروریست ، سوریه ، حامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.