قلعه تاريخي حلب و کاخ دادگستري اين شهر بر خلاف ادعاي گروههاي تروريستي مسلح به طور کامل در اختيار ارتش و نيروهاي امنيتي سوري است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ، مخالفان مسلح اعلام کرده‌اند به قلعه تاريخي حلب رسيده‌اند و ارتش سوريه اين قلعه را گلوله باران و ويران کرده‌ است اما حسين مرتضي خبرنگار العالم به اين قلعه رفته و گزارشي تهيه کرده است.
مرتضي گفت: قلعه حلب يک اثر تاريخي و موضع راهبردي مشرف به شهر حلب است و افراد مسلح نيز تلاش‌هايشان را براي ورود به آن متمرکز کرده‌اند‌. گروه‌هاي مسلح تلاش کردند در محله‌هاي نزديک به قلعه حلب مستقر شوند تا محله‌هاي اين منطقه را به محاصره خود در آورند.
گروه‌هاي مسلح در ميدان سبع بحرات تا محله قديمي  الميدان مستقر شده بودند که تحرک سريع نيروهاي ارتش سوريه را به دنبال داشت.
يکي از نيروهاي ارتش سوريه گفت‌: ما در ميدان سبع بحرات مرکز شهر تاريخي و قديمي حلب مستقر شده‌ايم. افراد مسلح تلاش کردند وارد شوند تا آثار تاريخي را در اين ميدان تخريب کنند‌. آن‌ها کوشيدند مردم را بترسانند و تأسيسات دولتي نزديک به اين ميدان را ويران کنند. آنان همچنين کوشيدند تا تأسيسات و مغازه‌هاي متعلق به مردم حلب را ويران کنند. مهمتر اينکه تلاش کردند وارد قعله شوند که يک اثر تاريخي است.
آنان همچنين نگذاشتند نمازگزاران در مسجد امويها نماز بخوانند.
خبرنگار العالم گفت به قلعه حلب رسيديم. افراد مسلح يک بمب در درب اصلي ورودي اين قلعه کار گذاشته بودند. مرتضي افزود افراد مسلح در تلاش براي يورش به اين قلعه به سوي درب اصلي آن خمپاره شليک کرده‌اند و همچنين درب اصلي را بمب گذاري کرده‌اند.  
آنها بارها براي ورود به اين قلعه تلاش کرده بودند به همين سبب نيز به بمب گذاري درب اصلي اين قلعه اقدام و گلوله‌هاي خمپاره شليک کرده بودند. درگيريها چند ساعت در نزديکي اين قلعه طول کشيد.
خبرنگار العالم در گزارشي از  داخل اين قلعه گفت‌: اين قلعه بر همه شهر حلب اشراف دارد‌. گروه‌هاي مسلح پس از شليک خمپاره در تلاش بودند به آن وارد شوند‌.
يکي ديگر از نيروهاي ارتش سوريه در داخل قلعه حلب گفت‌: با همکاري با طرف‌هاي ذيربط و نيروهاي ارتش سوريه اطراف قلعه حلب را از وجود افراد مسلح آزاد کرديم و شمار زيادي از آنها کشته شدند که تعدادي از آنان از مليتهاي عربي و غير عربي بودند. برخي ديگر گريختند. 
همچنين محاصره کاخ دادگستري حلب نيز شکسته شد.
مرتضي گفت در نزديکي قلعه حلب نيز کاخ دادگستري قرار دارد. گروه‌هاي مسلح تلاش کردند کنترل اين ساختمان را به دست بگيرند يا آنکه به آتش بکشند همچنانکه در همه شهرها اين کارها را مي‌کنند‌.
عمليات نيروهاي مسلح سوري باعث شد آنها نتوانند کنترل کاخ دادگستري را در حلب به دست بگيرند و قلعه و کاخ دادگستري همچنان در کنترل نيروهاي امنيتي است‌.
وي در پايان گفت گروه‌هاي مسلح در تلاشند برخي مراکز اصلي شهر حلب را به دست بگيرند اما ارتش سوريه نيز همه باندهاي مسلح را تعقيب و پاکسازي مي‌کند‌.
برچسب ها: سوریه ، ارتش ، حلب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار