سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمارها نشان می دهند؛

75 تا 80 درصد موارد سل مربوط به چند کشور در حال توسعه است

آمارها نشان می دهند که حدود 75 تا 80 درصد موارد سل در جهان، مربوط به چند کشور در حال توسعه همچون افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای تازه استقلال یافته شمال ایران است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری سل از جمله مهمترین بیماری هایی است که در اغلب نقاط جهان دیده می شود و بسیاری از کشورهای شیوع بالایی از این بیماری را دارند.
 
وی افزود: اطلاعات اپیدمیولوژیک و دموگرافیک مرتبط با سل نشان می دهد که اغلب موارد سل در برخی از کشورهای در حال توسعه رخ می دهد و این بیماری در کشورهای توسعه یافته و تعدادی از کشورهای در حال توسعه کنترل شده است.
 
خالصی با اشاره به اینکه کشورهای با شیوع بالای سل تقریبا در اطراف ایران قرار دارند، تاکید کرد: آمارهای نشان می دهند که حدود 75 تا 80 درصد موارد سل در جهان، مربوط به چند کشور در حال توسعه همچون افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای تازه استقلال یافته شمال ایران است.
 
وی گفت: همچنین شیوع سل در تعدادی از کشورهای آفریقایی و آمریکایی نیز بسیار بالا است.
 
خالصی با بیان اینکه پیشگیری و کنترل سل یک ضرورت جهانی است، یاد آور شد: اگر اقدامات جدی و موثری برای کنترل سل به ویژه در کشورهای با شیوع بالای این بیماری صورت نگیرد، در آینده نزدیک خطرات بیماری سل از لحاظ جانی و مالی نمایان تر خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای با شیوع بالای سل در مهار و کنترل سل با مشکلات زیادی روبرو هستند، به همین دلیل سایر کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته باید در این زمینه با جوامع گرفتار سل همکاری کرده و از کمک های مختلف به ویژه مالی و تکنولوژی دریغ نکنند./عط
برچسب ها: سل ، جهانی ، کنترل ، اقدامات ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.