سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمارها نشان می دهند؛

15 درصد زوج های کشور نابارورند

آمارها نشان می دهند که 15 درصد زوج های کشور ناباروند که نیمی از این مشکل مربوط به مردان و نیمی دیگر مربوط به زنان است.

لطف الله محرابی استایار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مشکلات ادراری تناسلی یکی از مهمترین و شایعترین مشکلات در بین افراد جامعه است و به ویژه در بین مردان مشکلات زیادی را به وجود می آورد.
 
وی با بیان اینکه بروز مشکلات و بیماری های ادراری تناسلی، در مقایسه با اغلب بیماری های دیگر، کیفیت زندگی را به میزان بیشتری کاهش می دهد، اظهار داشت: سرطان هایی همچون پروستات و مثانه از جمله بیماری های بسیار مهمی هستند که به ویژه در بین مردان شایع بوده و موجب ناتوانی و مرگ میر قابل ملاحظه ای می شوند.
 
محرابی یاد آور شد: سرطان پروستات و مثانه جزو پنج سرطان بسیار شایع و خطرناک در بین افراد جامعه به خصوص مردان است.
 
وی گفت: ناباروری نیز مشکل شایع دیگری است که دربسیاری از موارد موجب از هم پاشیده شدن یک خانواده می شود.
 
محرابی تاکید کرد: آمارها نشان می دهند که حدود 15 درصد زوج های کشور ناباروند که نیمی از این مشکل مربوط به مردان و نیمی دیگر مربوط به زنان است.
 
وی با اشاره به اینکه مشکلات و بیماری های کلیوی در بین افراد جامعه بسیار شایع است، اظهار داشت: بر طبق برخی از بررسی ها، از هر 10 نفر، حداقل یک نفر دچار یکی از انواع مشکلات کلیوی است.
 
محرابی خاطر نشان کرد: متاسفانه در سالهای اخیر شیوع و بروز بیماری ها و نارسایی های کلیوی در بین افراد جامعه افزایش یافته است و اگر روند بیماری به همین صورت ادامه یابد، در آینده نزدیک شاهد ابتلای درصد قابل توجهی از مردم به بیماری های کلیوی خواهیم بود.
 
** نزدیک به یک سوم مردان دچار ناتوانی جنسی هستند
 
استاد یار دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: آمار بروز مشکلات، بیماری ها و اختلالات مربوط به دستگاه ادراری تناسلی در اغلب موارد در مردان بیش از زنان است.
 
محرابی افزود: از جمله این مشکلات که تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی می گذارد، بروز ناتوانی جنسی هم در مردان و هم در زنان است.
 
وی تاکید کرد: نزدیک به یک سوم مردان دچار ناتوانی جنسی هستند و درجات مختلفی از این اختلال را تجربه می کنند.
 
محرابی با اشاره به اینکه بی توجهی به درمان مشکل ناتوانی جنسی، مشکلات و عوارض بیشتر را به دنبال خواهد داشت، یاد آور شد: بسیاری از موارد ناتوانی جنسی با مراجعه به موقع به پزشک و انجام درمان هایی نه چندان دشوار، تا حد بسیار زیادی برطرف می شود./عط

برچسب ها: سرطان ، پروستات ، مردان ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.