سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بروز شكاف عميق ميان معارضان سوري

برخي گروه هاي مسلح مخالف سوري از امضاي سندي تحت عنوان " پيمان شرف " براي اتحاد جمعي عليه بشار اسد سرباز زدند .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ برخي گروه هاي مسلح مخالف سوري سندي را تحت عنوان " پيمان شرف " امضا کردند که بر اساس آن متعهد شدند در تلاش خود براي سرنگون کردن بشار اسد رئيس جمهور سوريه متحد شوند ولي برخي ديگر از اين گروه هاي مسلح از امضاي اين سند خودداري کردند.

امضاي اين سند يک هفته پس از آن صورت مي گيرد که تصاويري درباره اقدام مخالفان سوري به اعدام شماري از شبه نظاميان طرفدار نظام سوريه در شهر حلب منتشر شد.
بر اساس اين سند، جنگجويان ارتش آزاد سوريه هر سرباز يا هر فردي از هواداران اسد که به اسارت درآورند طبق قوانين مربوطه به اسراي جنگي با او رفتار خواهند كرد .

يادآور مي شود ، هفته گذشته تصاويري پخش شد که در آن جنگجويان مخالف نظام سوريه چهار نفر را که گفته مي شد از شبه نظاميان طرفدار اسد هستند اعدام کردند. همچنين تصاويري از بي احترامي جنگجويان به اجساد در يک مرکز پليس در حلب به اشغال آنان درآمده بود پخش شد.

گردان التوحيد در حلب که مسئول اعدام چهار فرد ياد شده به شمار مي رود و همچنين گروه هاي مسلح در درعا و ديرالزور و السويداء و حماه و حمص اين سند را امضا نکردند . فرمانده يکي از گردانها نيز به رويترز گفت اين سند را امضا کرده است ولي خود را متعهد به اجراي محتواي آن نمي داند.
برچسب ها: سوریه ، اسد ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.