رفيق عبدالسلام وزير امور خارجه دولت موقت تونس کشته شدن شماري از تونسي ها را در سوريه که در کنار گروه موسوم به " ارتش آزاد سوريه " مي جنگيدند تاييد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ؛ عبدالسلام در کنفرانسي مطبوعاتي که روز چهارشنبه در مقر وزارت امور خارجه تونس برگزار شد گفت، وزارت امور خارجه تونس آمار دقيقي درباره تعداد تونسي هايي که براي جنگيدن در صفوف ارتش آزاد سوريه به اين کشور رفته اند در اختيار ندارد زيرا اين افراد به صورت غيرقانوني به سوريه سفر کرده اند.

وي در عين حال گفت شماري از اين افراد در سوريه کشته شده اند و وزارت امور خارجه تونس با همکاري چند سازمان از جمله سازمان صليب سرخ تلاش مي کند اجساد آنان را به کشور بازگرداند.
بر اساس گزارش هاي رسانه اي که پيش از اين منتشر شده است صدها شهروند تونسي هم اکنون در صفوف ارتش آزاد سوريه مي جنگند و دهها نفر از آنان در درگيري ها کشته و شمار زيادي از آنها نيز بازداشت شده اند.

وزير امور خارجه تونس افزود کشورش که روابط ديپلماتيک خود را با سوريه قطع کرده است از خواسته هاي مشروع ملت سوريه براي برخوردار شدن از آزادي و کرامت و دموکراسي حمايت مي کند ولي با مداخله خارجي در سوريه مخالف است.
از سوي ديگر وزير امور خارجه تونس از گشايش پرونده هاي فساد مالي و اداري در وزارتخانه خود خبر داد و گفت مسئولان بلندپايه در اين پرونده ها دست داشته اند.
برچسب ها: تونس ، سوریه ، تروریست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار