سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف ميوه و سبزي از بسياري سرطان‌ها جلوگيري مي‌کند

متخصص و مشاور ديابت و تغذيه گفت: مصرف ميوه و سبزي که از بسياري از سرطان‌ها جلوگيري مي‌کند در کشور ما بسيار کاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ محمدعلي صادقي گفت: تغذيه سالم يکي از مهم‌ترين وجوه سلامت در دانش آموزان است.

 وي افزود: رشد جسماني مناسب در دانش آموزان به تغذيه صحيح و فعاليت کافي بستگي دارد.

 اين متخصص تغذيه با اشاره به اينکه يک برنامه غذايي خوب شامل هفت وعده صبحانه، ميان وعده، ناهار، عصرانه، شام و قبل از خواب است، تصريح کرد: متاسفانه در کشور ما اين وعده‌ها رعايت نشده و به طور مداوم از چربي، شيريني و افزودني استفاده مي‌شود.

 اين مشاور تغذيه ادامه داد: يکي از اصلي‌ترين وعده‌ها که 20 درصد از نياز روزانه بدن را برطرف مي‌کند، صبحانه است که به علت شام ديرهنگام و سنگين، دير بيدار شدن از خواب، حذف سفره صبحانه و نبودن تنوع در سفره در حال حذف شدن در جامعه ايراني است.

وي افزود: دانش آموزاني که صبحانه نمي‌خورند داراي ضريب هوشي پايين‌تر و قدرت يادگيري کمتر هستند.

 وي با اشاره به اهميت آهن و پروتئين در سلامتي و با بيان اينکه بسياري از افراد به دليل مشکلات اقتصادي قادر به تهيه گوشت نيستند، ادامه داد: اين افراد بايد از مکمل‌هاي جايگزين مانند تخم مرغ، حبوبات و مغزهاي گياهي استفاده کنند.

 اين مشاور تغذيه افزود: ميوه، لقمه‌هاي متنوع، خرما، گردو و خشکبار بهترين ميان وعده براي مصرف کودکان در مدرسه است.

 صادقي بيان کرد: يکي از مشکلات موجود در تغذيه کودکان، تغيير ذائقه و جايگزيني عادات غذايي نادرست است.

 وي از عادات غذايي نادرست به نوشيدن آب حين غذا خوردن، خوردن غذاهاي بسيار داغ، تماشاي تلويزيون در حين غذا خوردن، بي توجهي به جذابيت‌هاي بصري غذا و نجويدن به اندازه لقمه‌هاي غذا اشاره کرد.

 اين متخصص تغذيه اظهار کرد: بيشتر کودکان ايراني، مواد غذايي ضروري بدن را به طور کافي دريافت نمي‌کنند و از مواد ناسالم مانند سوسيس و کالباس، شيريني‌جات و چربي‌ها استفاده مي‌کنند که موجب افزايش بيماري‌هاي قلبي و عروقي و ديابت در آينده مي‌شود./ح



برچسب ها: سرطان ، سبزیجان ، دیابت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.