سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ايرانپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بانك‌دار شدن وزارتخانه‌ها گامي موثر در حمايت از توليدكنندگان داخلي است

عضو كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس گفت: واگذاري بانك‌ها به وزارتخانه‌ها عاملي موثر در جهت تامين اعتبار به هنگام وزارتخانه‌ها است.

علي ايرانپور نماينده مردم مباركه در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه واگذاري بانك‌ها به وزارتخانه‌ها هم مي‌تواند نتايج مثبت و هم منفي داشته باشد گفت: براي مسئله گراني جلسه غيرعلني با وزراي اقتصادي دولت انجام شد و نمايندگان متوجه ناهماهنگي‌هايي ميان بانك‌مركزي و وزارت‌خانه‌ها شدند.

وي با اشاره به عدم حمايت بانك مركزي در تخصيص اعتبارات و ارز براي واردات محصولات مختلف در كشور، تصريح كرد: اگر وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي براي خودشان بانك داشته باشند مي‌توانند به موقع از اعتبارات ارزي در راستاي حمايت از توليدكنندگان و صاحبان صنايع گام بردارند.

ايرانپور در ادامه افزود: اگر بانك‌دار شدن وزارتخانه‌ها باعث طولاني شدن بوروكراسي شود و ارتباط بانك مركزي با بانك‌هاي واگذار شده به وزارت‌خانه كم شود، اين اقدام نمي‌تواند موثر واقع شود.

اين نماينده مجلس تاكيد كرد: بنابراين موضوع واگذاري بانك‌ها بايد مورد بررسي دقيق و تجزيه و تحليل كارشناسان قرار گيرد.

وي تصريح كرد: وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد كشاورزي، اگر صاحب بانك شود و شخص وزير رئيس هيات مديره آن بانك باشد، مي‌تواند عاملي موثر در جهت تامين اعتبار به هنگام وزارت‌خانه‌ها شود .

اين عضو كميسيون كشاورزي مجلس خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بانك كشاورزي در تامين اعتبارات اين بخش اطلاعات كاملي دارد و بانك‌هايي مثل رفاه كارگران يا تجارت هم به مسائل صنعتگران، تجار و كارگران واقف هستند، در صورت واگذار شدن به وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن وتجارت و جهاد كشاورزي مي‌توانند در حل مشكلات اين دو بخش تاثيرگذار باشند.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: بانک ، کشاورزی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.