سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی الترابوک Lenovo ThinkPad X1 Carbon

لنووا با این محصول جدید کشتی جنگی خود را برای مبارزه با سایر الترابوک ها به دریا انداخت .

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ساخت و تبلیغات پیرامون ThinkPad X1 Carbon از ماه می توسط لنووا آغاز شد و در واقع این شرکت تمام سرمایه ی خود را خرج این الترابوک 14 اینچی کرده است ، در بازار الترابوک شاید تاکنون لنووا حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد ، بهترین الترابوک ها توسط سونی ، ایسوس و سامسونگ ساخته شده اند و در واقع رقابتی ترین آنها با مک بوک ایر اپل هستند ، حال چند وقتی است که لنووا تمام تمرکز خود را برای تولید محصولی کرده است که به گفته ی خود قرار است امپراطور الترابوک ها شود .


مدل هزار و سیصد و نود و نه دلاری این الترابوک دارایcpuپنج هسته ای و با سرعت 1.7GH هست و 128GB هارد SSDو همچنین دارای 4 گیگیا بایت رم و علاوه بر این قابلیت استفاده از شبکه ی 3G را نیز دارد .

مدل هزار و چهار صد و نود و نه دلاری آن دارای cpu پنج هسته ای با سرعت 1.7 GH و همچنین دارای 128GB هارد SSD استو قابلیت استفاده از شبکه ی  3G است.


مدل هزار و ششصد هزار دلاری آن دارای 256GB هارد SSD است و آخرین مدل آن که دارای قیمتی برابر با هزار و هشتصد هزار دلار است دارای پردازنده ی هفت هسته ای با سرعت دو گیگا هرتز و 256GB هارد SSD  و همچنین امکان استفاده از شبکه ی 3G  در آن تعبیه شدهاست .


در باره ی هارد SSD  می توان گفت که این نوع از هارد با سرعتی بسیار بیشتر از هاردهای HHD کار می کنند و از نظر امنیت کاملا ایمن تر از هارد های HHD هستند ، علاوه بر امنیت و سرعت ، این نوع هارد بیشتر در مک بوک ها ساخته شده توسط اپل استفاده می شود و از نظر ساختار برخلاف هاردهای دیسکی (  HDD)ساختاری شبیه به فلش دارند .



این سری از الترابوک های ساخته شده توسط لنووا از جنس فیبرو کربن است ، که سبب می شود وزن آن به صورت قابل توجهی کم تر از مابقی الترابوک ها باشد ، وزن آن بین 1.3 و 1.6 کیلوگرم و قطر آن در حدود 17 تا 18 میلی متر است .

یکی دیگر از امکانات آن باز شدن 180 درجه ای آن است که بسیار قابل توجه است ، حال باید دید کاربران از این محصول جدید لنووا استقبال می کنند یا نه ./ح

برچسب ها: الترابوک ، رم ، هارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.