در این نوشته قصد داریم تا شما را با برترین اولترا بوک های موجود در بازار آشنا کنیم البته با توجه به تعداد بالای اولترابوک ها این مطلب در دو بخش تهیه شده است.

 

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، در دنیای کامپیوتر واژه جدیدی ظهور کرده که آن " اولترابوک " است. این کامپیوتر جدید شبیه به لپ تاپ ها بوده اما تفاوت آنها نسبت به لپ تاپ ها، قطر و وزن کمتر این رایانه های جدید است. از نظر سیستم های سخت افزاری این وسیله جدید تفاوت آنچنانی با سایر کامپیوترهای قابل حمل نداشته و از پردازنده های نیرومندی بهره می برد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با برترین اولترا بوکهای موجود در بازار آشنا کنیم.

سامسونگ سری 9
این اولترابوک یکی از نازک ترین اولترابوکهای جهان است و با یک نمایشگر 13 اینچی تنها 12.7 میلی متر قطر دارد. از نظر سیستم سخت افزاری این اولترابوک از یک پردازنده کورای 7 ساخت اینتل و رمی به سرعت8 گیگابایتی بهره می برد. در این اولترابوک خارج شدن از حالت آماده و ورود به داخل سیستم تنها 2 ثانیه طول می کشد.

Envy 14 Spectre از شرکت HP
این اولترابوک به طور میانگین از سایر اولترابوکهای بزرگتر بوده و دارای قطری در حدود 18 میلی متر و یک صفحه نمایش 13 اینچی است. این اولترابوک از یک پردازش گر کورای 5 یا 7 و هارد دیسکی به حجم 128 گیگابایت بهره می برد. این سیستم دارای وزنی در حدود 1 کیلو و 700 گرم است. شرکت سازنده مدت زمان قابل استفاده از این سیستم با باطری را 9 ساعت پس از هربار شارژ اعلام کرده است.


Zenbook UX21 از شرکت Asus
این اولترابوک 11 اینچی بسیار شبیه به محصول شرکت اپل " MacBook Air " است. این اولترابوک آلومنیومی از یک پردازنده 1.6 گیگاهرتزی کورای 5 و یک حافظه 128 گیگابایتی بهره می برد. از جمله نقاط مثبت این سیستم ابعاد و وزن کم آن است که حمل و نقل آن را بسیار ساده کرده است. وزن این تبلت تنها 1 کیلو 200 گرم و قطر آن در قطورترین بخش تنها 9 میلی متر است.

U310 و U410 از شرکت لنوو
اولترابوک مدل U310 که از یک نمایشگر 13 اینچی بهره می برد دارای وزنی در حدود 1 کیلو و 700 گرم وزن داشته و قطر آن تنها 18 میلی متر است . مدل U410 دارای قطری در حدود 21 میلی متر و وزنی در حدود 1 کیلو و 900 گرم است. هر دوی این سیستم ها از پردازش گر کورای 5 و هارد دیسکی به حجم 500 گیگابایت بهره می برند.

Z830 از شرکت توشیبا
یک اولترا بوک به قطر 16 میلی متر که از یک حافظه 128 گیگابایتی ، یک پردازنده کورای 5 و رم گیگابایتی بهره می برد. سیستم عامل مورد استفاده در این اولترابوک ویندوز 7 است. باطری این سیستم پس از هر شارژ کامل توانایی فعالیت تا 205 دقیقه را برای شما به ارمغان می آورد.

IdeaPad Yoga از شرکت لنوو
یک اولترابوک دوست داشتنی از شرکت لنوو با یک صفحه نمایش 13.1 اینچی و قطری در حدود 16.9 میلی متر و سیستم عامل ویندوز 8 که وزنی در 1 کیلو و 470 گرم دارد.در این اولترا بوک از یک رم 8 گیگابایتی استفاده شده و قیمتی در حدود 990 دلار برای آن در نظر گرفته شده است. کارشناسان زمانی در حدود میانه های سال 2012 میلادی را برای ورود این اولترا بوک به بازار در نظر گرفته اند.

Aspire S3 از شرکت Acer
یک اولترابوک با پردازنده کورای 7 و صفحه نمایشگر 13.3 اینچی که با رم 4 گیگابایتی و حافظه 200 گیگابایتی قیمتی در حدود 900 پوند در انگلستان و 1300 دلار نیز در آمریکا دارد. مدل ضعیفتر آن نیز با یک پردازنده کورای 5 ، 700 پوند در انگلستان و 900 دلار در آمریکا قیمت دارد.

نمونه Nikiski از شرکت Intel
شرکت اینتل اطلاعات زیادی در مورد این نمونه منتشر نکرده است. بر اساس اطلاعات موجود این نمونه قرار است در سال آینده و به عنوان مدل الترابوک به همراه نوت بوک مدل Nikiski به بازار عرضه شود. اولین مدل از این نوت بوک در سال جاری میلادی و با سیستم عامل ویندوز 7 به بازار ارائه شده و از سال بعد سایر مدلها با ویندوز 8 ارائه خواهد شد. قیمت این سیستم در حدود 699 دلار اعلام شده است.

Aspire S5 از شرکت Acer
یکاولترابوک دیگر از شرکت ایسر به وزن 1 کیلو و 350 گرم که دارای یک نمایشگر 13.3 اینچی است. این اولترابوک با قطر کلی 15 میلی متر نازک ترین الترابوک موجود در دنیا است و از یک پردازنده کورای 5 یا 7 بهره خواهد برد. این سیستم در عرض 1.5 ثانیه از حالت آماده به داخل سیستم وارد می شود. این اولترابوک به تازگی در نمایشگاه CES 2012 به نمایش درآمده است و قرار است از اواسط فصل بهار به بازار ارائه شود./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.