سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام معظم رهبري چه کسي را "سيّد الاسراي ايران" ناميدند؟

اين شهيد گرانقدر، سه ماه اول دوران اسارت خود را در سلول انفرادی گذراند و سرانجام پس از تحمل 18 سال اسارت در 17 فروردین 1377 به ميهن اسلامي بازگشت.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، شهيد امیرحسین لشگری در سال 1331 در ضیاءآباد قزوین متولد شد.
 
 وي در سال 1351 به نیروی هوایی وارد و در تیر ماه 1356 با درجه ستوان دومی از دانشکده خلبانی فارغ‌التحصیل شد.
 
او در یگان‌های نیروی هوایی دزفول، مشهد و تبریز دوره شکاری را تکمیل کرد و با آغاز جنگ تحمیلی به جمع رزمندگان اسلام پیوست و تا قبل از اسارت، 12 مأموریت را به بهترين نحو انجام داد.
 
در آخرين مأموريت، هواپیمای وی مورد اصابت موشک دشمن قرار گرفت و در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، به ناچار به اسارت نیروهای بعثی عراق درآمد.

اين شهيد گرانقدر، سه ماه اول دوران اسارت خود را در سلول انفرادی گذراند و پس از آن به مدت هشت سال در کنار 60 نفر از اسراي ايراني در سالني عمومی به دور از چشم صلیب سرخ جهانی نگهداری می‌شد.

پس از پذیرش قطعنامه باز هم او را از سایر اسرا جدا کردند که دوران اين اسارت انفرادی 10 سال به طول انجاميد.

سرلشکر شهيد لشگری پس از 16 سال اسارت به نیروهای صلیب سرخ معرفی شد و دو سال بعد در 17 فروردین 1377 به خاک مقدس وطن بازگشت.

اين آزاده شهيد در بدو ورود به ميهن، از سوي مقام معظم رهبري(مدظله العالي) لقب "سيد الاسراي ايران” دريافت كرد و با موافقت ايشان در 27 بهمن 1378 به درجهٔ سرلشگری ارتقاء یافت.

اين شهيد بزرگوار پس از سال‌ها تحمل رنج ايام اسارت و جانبازی 70 درصد، بامداد روز دوشنبه 88/5/19 در بيمارستان لاله تهران به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

سخنان شهيد لشگري در مصاحبه با رسانه‌های جمعی در سال 1387 (همزمان با سالروز ورود آزادگان به ایران)

اعتقادات مذهبی و مکتبی سربازان ایرانی مهمترین عامل مقاومت آنها در مقابل فشارهای روحی، روانی و جمسی بعثی‌ها بود.

هر یک از ما به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در هر جای دنیا که باشیم باید با نوع نگرش و رفتارمان اذهان عمومی را نسبت به مسائل ایدئولوژیکی نظام روشن کنیم، بنابراين وقتی به اسارت دشمن درآمدیم با تأسی به سیره اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت موسی بن جعفر (ع)، تمسک به دین و اهداف آن و بررسی و تفکر در آن، خود را از گزند ترفندهای دشمن حفظ کردیم.

انتهاي پيام/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.