سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيا مواد آرايشي در بروز آكنه موثر اند؟

به توصیه های لازم و مهم در رابطه با مواد آرایشی و نقش آنها بر روی آکنه آشنا شوید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا و عضو انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در افرادی که از مواد آرایشی استفاده می کنند ممکن است جوش های سر سیاه یا سر سفید باز یا بسته ایجاد می شود.
 
وی تصریح کرد: یک ماده آرایشی استاندارد قبل از توزیع در شبکه مصرف از نظر شدت ایجاد این ضایعات مورد بررسی قرار می گیرد اما مواد غیر استاندارد این فرایند را طی نمی کنند لذا با احتمال بیشتری باعث تشدید آکنه می شوند.
 
انتظاری متذکر شد: در سالهای اخیر برخی از ترکیبات آرایشی نیز تولید شده اند که می توانند باعث کاهش آکنه نیز شوند که به افراد به طور اکید توصیه می شود از فراورده های استاندارد با نظر پزشک استفاده كنند.
این متخصص خاطر نشان کرد: با توجه به تبلیغات گسترده ترکیبات آرایشی از رسانه های مختلف توصیه می شود که از ترکیبات آرایشی با مقادیر زیاد پاک کننده و پوشاننده با زمینه کرم اجتناب کنند و بیشتر از ترکیباتی با پایه آب و سبک استفاده نمایند.
 
وی گفت: بسیاری از افراد این برداشت نادرست را دارند که ماساژ صورت در سالن های زیبایی با کرم های متعدد اثر درمانی داشته و منافذ پوست را محور می نماید در حالی که این عمل ممکن است باعث ایجاد و تشدید آکنه می شود.
 
انتظاری تاکید کرد: بنابراین به طور اکید توصیه می شود که از فرآورده های غیر استاندارد و ماساژ صورت برای این منظور اجتناب شود./عط
برچسب ها: آکنه ، پوست ، تبلیغات ، رسانه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.