سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيخ‌الاسلام:

انتشار خبر کشته‌شدن ۳ زائر ربوده‌شده ایرانی در سوریه عمليات رواني است

مشاور رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس انتشار اخباري مبني بر كشته‌شدن ۳ زائر ربوده‌شده ایرانی در سوریه را نوعي عمليات رواني و دروغ‌پردازي سياسي دانست.

حسين شيخ‌الاسلام مشاور رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران گفت: انتشار این خبر یک نوع جنگ اطلاعاتي، تروريستي و رسانه‌اي و دروغ‌پردازی سیاسی است.

وي در ادامه با بیان اینکه،‌ خبر کشته شدن ۳ تن از زائران ایرانی از سوی خط خبری العربیه وابسته به عربستان منتشر شده است، ادامه داد: شبکه العربیه همان شبکه‌ای است که بعد از دستگیری ۴۸ زائر ایرانی، اتهام وابستگی آنان به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مطرح کرد و به همين دليل است كه انتشار اين خبر مي‌تواند نوعي حقه خبري باشد.

شيخ‌الاسلام انگيزه تروريست‌ها از ربودن زائران ايراني در سوريه را باج‌خواهي از جمهوري اسلامي ايران و تغيير سياست‌ها در قبال سوريه و تضعيف دولت مردمي آن دانست.

مشاور رئیس و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس درتشريح اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای آزادی ۴۸ زائر ایرانی ربوده شده در سوریه، تاکید کرد: در این زمینه وزارت امور خارجه از طریق تماس با مقامات مسئول بین‌المللی و وزیر خارجه ترکیه و قطر اقدامات موثری را در دستور کار قرار داده است، در این زمینه سفارت ایران نیز فعال است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: همچنين وزير امور خارجه كشورمان مكاتباتي نيز با دبير كل سازمان ملل متحد و مراجع حقوق بشر جهاني صورت داده و اين اقدامات استمرار دارد.

تروریست‌های سوریه خبر کشته شدن سه تن از زائران ایرانی را که دو روز پیش به دست آنان ربوده شدند را تأیید کرد، آنها اعلام کردند این سه نفر در اثر حمله هواپیماهای دولتی سوریه کشته شدند.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.