سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حوادث مرگبار موضع کاخ سفيد در مورد حمل اسلحه را تغيير نمي دهد

کاخ سفید ضمن محکوم کردن تیراندازی مرگ بار در معبد سیکهای ایالت ویسکانسین، بر باقی ماندن مقررات کنونی حمل اسلحه در امریکا تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ کاخ سفید حمله روز یکشنبه به یک معبد سیکها را در ایالت ویسکانسین، واقع در شمال امریکا محکوم و آن را حادثه ای هولناک توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، جی کارنی، سخنگوی باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا روز دوشنبه ضمن محکوم کردن این حادثه، یادآور شد موضع اوباما در خصوص حمل اسلحه این است که افراد غیر مجاز امکان فراهم کردن اسلحه نداشته باشند.

کارنی خاطر نشان کرد تاکید رئیس جمهوری امریکا بر این است که شهروندان مجاز به حمل سلاح بتوانند از حقی که قانون اساسی امریکا در خصوص حمل سلاح مقرر کرده است، بهره مند شوند.
سخنگوی کاخ سفید در ادامه انگشت اتهام را به سوی کنگره دراز کرد که اکثریت آن در دست جمهوری خواهان است. کارنی اعضای کنگره را به کم کاری در خصوص مقررات حمل سلاح متهم کرد.

وی، با اشاره به این که کنگره با موضوع حمل اسلحه توسط شهروندان محتاطانه برخورد کرده است، در ادامه افزود: «رئیس جمهور از هر قانون جدیدی که استفاده از تفنگهای تهاجمی (غیر دفاعی) را محدود کند، دفاع کرده و آماده است لوایحی را که در خصوص کنترل اسلحه ارائه می شود، بررسی کند.»
کارنی در پایان اظهار داشت خشونت چیزی است که هر روز در خیابانهای امریکا رخ می دهد و برخورد با آن فراتر از آن است که صرفا به مسئله کنترل اسلحه گرم محدود شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.