سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق گزارش های جهانی؛

20 درصد موارد مرگ و میر ناشی از سل مربوط به کودکان است

بر طبق گزارش های جهانی، حدود 10 تا 20 درصد موارد مرگ و میر ناشی از سل مربوط به کودکان است که این امر بیش از نسبت ابتلا به مرگ و میر در کودکان در مقایسه با افراد بزرگسال است.

احمد سراوانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: سالانه موارد متعددی از آلودگی و ابتلا به سل در بین جمعیت جهان رخ می دهد که درصد قابل ملاحظه ای از آن مربوط به کودکان است.

وی با بیان این که نزدیک به 10 درصد موارد جدید سل در جهان مربوط به کودکان است، تصریح کرد: خطر سالیانه عفونت سلی کودکان در کشورهای در حال توسعه حدود 2.5 تا 3 درصد است که در کشورهای توسعه یافته این میزان کمتر است.

سروانی افزود: با افزایش تعداد بیماران مبتلا به سل ویژه در افراد بزرگسال و انتشار عفونت اچ آی وی در افراد دچار بیماری سل، احتمال ابتلا به عفونت و در نتیجه بیماری ناشی از مایکو باکتریوم توبرکلوزیش در بین کودکان افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که موارد مرگ و میر ناشی از سل در کودکان در مقایسه با دیگر افراد و گروه های سنی بالاتر است، تاکید کرد: بر طبق گزارش های جهانی 10 تا 20 درصد موارد مرگ و میر ناشی از سل مربوط به کودکان است که این میزان بیش از نسبت به ابتلا به مرگ و میز کودکان در مقایسه با افراد بزرگسال است.

سراوانی یادآور شد: بسیاری از موارد و الگوهای مرتبط با بیماری سل در کودکان از افراد بزرگسال در همان جامعه تبعیت می کند که الگوی مقاومت داروی یکی از مهم ترین آنها است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین نگرانی ها در خصوص بیماری سل، بروز مقاومت های دارویی است که هم در بین کودکان و هم بزرگسالان این مشکل و نگرانی دیده می شود.

سروانی گفت: برای رفع مشکل بروز مقاومت های دارویی باید با فوریت و جدیت تصمیم گیری شده و کشورها و مجامع بهداشتی باید در این زمینه با هم همکاری نزدیکی داشته باشند./ح
برچسب ها: سل ، ریه ، عفونت ، کودکان ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.