سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست سازمان‌هاي بين‌المللي براي آزادي نبيل رجب

سازمان هاي «حقوق بشر اول » و «گزارشگران بدون مرز» در دو بيانيه جداگانه ، آزادي «نبيل رجب» رئيس مركز حقوق بشر بحرين را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه العالم، روزنامه «الوسط» بحرين نوشت قرار است نبيل رجب فردا (دوشنبه) در جلسه دادگاه براي رسيدگي به درخواست تجديد نظر در حكم قضايي صادره عليه او حاضر شود.

مسئولان رژيم آل خليفه نبيل رجب را به اتهام نوشتن متن كوتاهي در يک شبكه اجتماعي در اينترنت و برگزاري راهپيمايي بدون مجوز و شركت در آن محاکمه و زنداني کردند.

«برايان دالي» مسئول برنامه مدافعان حقوق بشر در سازمان «اول حقوق بشر» گفت: علي رغم وعده مسئولان بحريني درباره عدم محاكمه افراد به علت بيان آراي خود از راه مسالمت آميز ، اما رجب دقيقا به همين دليل محاكمه مي شود و شايسته است كه دولت آمريكا از بحرين بخواهد كه نبيل رجب را فوري و بدون قيد و شرط آزاد كند و محدوديت عليه فعالان حقوق بشر و بازداشت آنان را كم كند.

اين سازمان همچنين آزادي «زينب الخواجه» فعال حقوق بشر را كه روز پنج شنبه گذشته ( دوم اوت 2012) بعد از اعتراض مسالمت آميز بازداشت شد ، خواستار شد.

زينب الخواجه بر اثر اصابت نارنجک حاوي گاز اشك آور به نزديك وي، از ناحيه پا دچار جراحت شده است.

دالي افزود: وضعيتي كه نبيل و الخواجه با آن مواجه شدند، نشان دهنده شيوه تعامل مسئولان رژيم بحرين با مدافعان حقوق بشر است و با آنچه درباره اصلاحات در بحرين گفته مي شود ، مغايرت دارد.

در اين حال، سازمان گزارشگران بدون مرز بازداشت نبيل رجب را محكوم و درباره وضعيت مدافعان حقوق بشر ابراز نگراني كرد.

اين سازمان دربيانيه اي اعلام كرد: ما از دستگاه قضايي بحرين مي خواهيم كه رجب را از اتهامات وارده تبرئه و او را آزاد كند.

اين سازمان سركوب صداهاي مخالف در بحرين را محكوم كرد و از جامعه بين المللي خواست كه به نقش خود در اين زمينه عمل كند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.