سفير ايران در فرانسه گفت: اختلافات داخلی در جوامع مسلمان و تلاش‌های دشمنان برای تخریب چهره اسلام به عنوان دو خطری است كه جامعه اسلامی را تهدید می‌کند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي آهني كه در مراسم ضيافت افطار در محل سفارت ايران برگزار شد، گفت: آنچه را رسانه‌های غربی بهار عرب خطاب می‌کنند درواقع " بیداري اسلامی" و پیروزی مردم کشورهای عربی بر دیکتاتورهايی است که از سوی مدعیان دموکراسی و حقوق بشر حمایت می‌شدند.

آهني با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مسلمین در ماه ضیافت الهی و بهره‌برداری از فیوضات این ماه با اشاره به تحولات اخیر دنیای اسلام در سخنانی خاطرنشان كرد: با این خیزش‌ها شمال آفریقا و خاور میانه چهره ای جدید به خود گرفته و مردم این مناطق ضمن حضور فعال و موثر در صحنه، سرنوشت خود را به دست گرفته‌اند.

وی از اختلافات داخلی در جوامع مسلمان و تلاش های دشمنان برای تخریب چهره اسلام به عنوان دو خطری که جامعه اسلامی را تهدید می‌کنند یاد کرد.

آهنی حفظ وحدت و پرهیز از هرگونه اختلاف بین مسلمانان را وظیفه اصلی تمام مسلمین دانست و تاکید كرد: مسلمانان از هر گرایش، نژاد، ریشه و قومیتی باید در سایه ایمان به خدا، قرآن و پیامبر گرامی اسلام با هم متحد باشند.

وی همچنين تلاش برای ارائه تصویر واقعی از اسلام به عنوان دین محبت، عدالت، برابری و صلح و در عین حال قاطع در قبال اصول و ارزش‌های خود و همچنین دفاع از حقوق مسلمانان در اقصی نقاط جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین، بحرین و میانمار را وظیفه تک تک مسلمانان دانست.

گفتني است در این ضیافت جمعی از شخصیت‌های اسلامی در کشور فرانسه از جمله برخی مسوولین تشکل‌های مختلف اسلامی فرانسه، تعدادی از ائمه جمعه و امامان جماعت مساجد مختلف پاریس و شهرهای اطراف آن حضور داشتند.

"انتهاي پيام"/س3
برچسب ها: فرانسه ، اسلام ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار